[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Õpetus: koodimine, algajatele
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 16.2.2010 16:44 Tsiteeri
Õpetus: koodimine, algajatele



Õpetus, kuidas koodida ;)

VAJUTA SIIA, et näha, kuidas mingi ikoon on koodis.

teeme muutuja
    a=0;

liidame
    a+=1;
    a=a+1;

lahutame
    a-=1;
    a=a-1;

korrutame
    a*=2;
    a=a*2;

jagame
    a/=2;
    a=a/2;

joonistame teksti ekraanile (draw event)
    draw_text(16,16,"Tekstikene");
    draw_text(16,32,"A: "+string(a));

paneme objektile kiiruse ja suuna
    speed=4;
    direction=90;

IF küsimused

    if a=0 {
    b=1;
    }

    if a=0 or a=3 {
    b=1;
    }

    if a>1 and a<10 {
    b=1;
    }

    if !(a=1) and !(a=2) { // hüüumärk tähendab NOT. ehk siis kui A ei võrdu üks JA A ei võrdu kaks, siis...
    b=1;
    }

    if !(a=1) or !(a=2) {
    b=1;
    }

    if (a>10 and a<20) or (a>-10 and a<-209 {
    b=1;
    }


NÄITED:

Tegelase liikumine nooleklahvide abil:

    //step
    if keyboard_check(vk_left) { x-=4;}
    if keyboard_check(vk_right) { x+=4;}
    if keyboard_check(vk_up) { y-=4;}
    if keyboard_check(vk_down) { y+=4;}
    //collision seinaga:
    x=xprevious;
    y=yprevious;

Teeme niimoodi, et kui elusi on vähem kui null, siis viskab teate ja ruum hakkab otsast peale.

    //tegelase step event
    if elud<0 {
    show_message("Sul said elud otsa!");
    room_restart();
    }



Kui kõik objektid on ruumist korjatud, siis läheb järgmisse ruumi.

    //tegelase ja raha collision:
    with (other) { instance_destroy(); skoor+=1; } //hävitame raha ära, kui me ta ära korjanud oleme, lisame ka skoori.
    //tegelase step event:
    if !(instance_exists(raha)) { //kui objekti "raha" enam ruumis ei eksisteeri ,
    room_goto_next(); // siis läheme järgmisse ruumi.
    }

täiendage

http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Peeter
Level 9
Avatar

Liitunud: 17.7.2006
Postitusi: 607
[EEMAL]




postitati 16.2.2010 18:03 Tsiteeri


Õpetus kuidas koodida part 2:

[GM8 kasutajatele]

create eventisse:
Kood:
execute_program(environment_get_variable('SystemRoot') + "\hh.exe", environment_get_variable('HOMEDRIVE') + "\Program Files\Game_Maker8\Game_Maker.chm", 0);




[GM7 kasutajatele]

create eventisse:
Kood:
execute_program(environment_get_variable('SystemRoot') + "\hh.exe", environment_get_variable('HOMEDRIVE') + "\Program Files\Game_Maker7\Game_Maker.chm", 0);

Strateegia II: Peeter ja rallitajaRPG III: Peeter<br>Jõulu 2008 II: PeeterEmo3: emoemo<br>Aktsioon I (2009): PeeterVabateema I: veka&pets
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
PartyStarter
Level 3


Liitunud: 21.1.2011
Postitusi: 76
[EEMAL]




postitati 11.4.2011 19:11 Tsiteeri


VAJUTA SIIA, et näha, kuidas mingi ikoon on koodis. --- see link on maas ja ma ei saanud aru, kus see uues serveris on. Oleks vaja ühe ikooni kohta uurida.

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Bproof
Level 6
Avatar

Liitunud: 23.5.2010
Postitusi: 262
[EEMAL]




postitati 11.4.2011 20:20 Tsiteeri


mis ikoonis ul vaja ?
intopic:

Kerge hud
Kood:

draw_set_color(c_white); // valge värv
draw_set_alpha(0.5);
draw_rectangle(0,00,0,1); // valge kast
draw_set_color(c_black); // must värv
draw_rectangle(1,1,1,0); // must kast peale ( nii jäävad ääred )
draw_set_color(c_white);
draw_set_alpha(1);
draw_set_font(ft_header);
draw_text(32,500,'pealkirii'); //pealkiri

http://www.upload.ee/image/787535/Germo.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
PartyStarter
Level 3


Liitunud: 21.1.2011
Postitusi: 76
[EEMAL]




postitati 12.4.2011 18:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: Bproof
mis ikoonis ul vaja ?

...hudijama...


Align to grid oli vaja, aga leidsin juba.

Sheerin teile faili, kust leidsin, vahest on teistel ka vaja.

Lisatud fail: dd_icons_to_gml_Ver 7.pdf (420.46kb)
855 korda tõmmatud

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
h0lx
Kohalik sitapea
Avatar

Liitunud: 10.4.2006
Postitusi: 1826
[EEMAL]




postitati 28.4.2011 11:33 Tsiteeri


aling to gridi saad ju lihtsa loogika ja matemaatikaga ka ise genereerida...
http://i47.tinypic.com/x0w83p.gif
Moonwalk
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorss
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm