[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
kasti lükkamine?
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 19:15 Tsiteeri
kasti lükkamine?



Kuidas on võimalik panna karakter lükkama kasti platform mängus??

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 19:28 Tsiteeri


kui puutub kasti siis kontrolli kummal pool karakter on ja siis vastavale poole lükkad
http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 19:46 Tsiteeri


sa pead muutma kasti x koordinaati näiteks, kui tegelane läheb kastile pihta, siis lähtud Valteri loogikast, ning lisad/vähendad kasti x parameetrit ntx - pusi natuke ja küll hakkama saad.
http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 20:43 Tsiteeri


ahah okei, aga kuidas ma kontrollis seda, kummal poole kasti karakter on?

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 20:48 Tsiteeri


collisioni nt

if x<other.x x+=1; //kui karakter on vasakul pool kastist, nihutame kasti paremale
if x>other.x x-=1; //kui karakter on paremal pool kastist, nihutame kasti vasakule

http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 20:53 Tsiteeri


srry, pole nii kogenud veel. mis on collision? kust ma selle saan või kuidas ma sinna selle koodi lisan?

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Peeter
Level 9
Avatar

Liitunud: 17.7.2006
Postitusi: 607
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 20:57 Tsiteeri


Collision on kui mingi instance puutub kokku teise instancega. Seda saab kontrollida näiteks sisse-ehitatud collision eventiga.
Strateegia II: Peeter ja rallitajaRPG III: Peeter<br>Jõulu 2008 II: PeeterEmo3: emoemo<br>Aktsioon I (2009): PeeterVabateema I: veka&pets
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 21:02 Tsiteeri


tänud, selle sain korda.
aga kuidas annaks nii panna, et selle sama kasti peale saaks hüppata ka, ehk siis ülevalt lähenedes ta ei liigu ning ma ei kuku tast läbi?

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 21:11 Tsiteeri


kui su sprite x ja y origin on 0, 0

siis pane mehe ja kasti collisioni:
if y<kast.y y=kast.y;

ma ei tea muidugi, mis süsteemil sul liikumine, gravity, ja värgid on ehitatud. võiksid needki ära mainida.

http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 22.11.2009 21:19 Tsiteeri


http://www.yoyogames.com/make/tutorials
seal selle platform game õpetuse järgi panin gravity paika.
liikumine on suht omalooming

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 23.11.2009 09:55 Tsiteeri


pane kasti collision playeriga eventi:
Kood:

if x>other.x{x+=5}
if x<other.x{x-=5}
if y>other.y{y+=5}
if y<other.y{y-=5}
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 23.11.2009 10:52 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: Kazpar
pane kasti collision playeriga eventi:
Kood:

if x>other.x{x+=5}
if x<other.x{x-=5}
if y>other.y{y+=5}
if y<other.y{y-=5}

see lükkab kasti maa alla, kui talle peale hüpata.

mul oleks vist äkki midagi sellist vaja, mis muudaks ülevalt lähenedes kasti "solid"-ks ?? ja kui lahkub kastild, siis läheb solid maha jälle.

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 23.11.2009 15:55 Tsiteeri


ahjaa, sul platform mäng, võta kaks viimast rida ära võibolla:P
aii krt, vaatasin su esimest mitte teist probleemi, sorri.
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 23.11.2009 17:29 Tsiteeri


ilma kahe viimase reata ta lihtsalt lükkab kaste.
oleks väga tänulik, kui keegi oskaks aidata teha nii, et kasti peal saaks ka kõndida.

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 24.11.2009 11:42 Tsiteeri


Tee nii et mingi
if mina.y>y{solid=0}
if mina.y<y{solid=1}
see pane siis kasti steppi vms.
see hakkab võibolla keerama ka aga jamh, võibolla anna Gmk, ei oska nii umbkaudselt mõelda.
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 24.11.2009 13:53 Tsiteeri


lisasin faili, äkki keegi suudab seal panna nii, et ta saaks kasti peal kõndida??
http://www.speedyshare.com/files/19451737/game1.gmk

Lisatud fail: game1.gmk (71.35kb)
117 korda tõmmatud

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 24.11.2009 14:36 Tsiteeri


sul see gmk ikka täiesti pudru ja kapsad... kõik täis solgitud.
pigem tee nii, et võta see kast, kustuta kõik ära, tee talle parentiks see obj_block, ja lisa see lükkekood, kontrolli y kordinaadi abil kas ta on kasti peal või mitte jne... see on kerge, pead ise ka natuke aju pingutama onju ;)
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 24.11.2009 18:51 Tsiteeri


mitte ei taha õnnestuda mul.
kastil peaks ju gravity olema, seega ei saa seda ära kustutada. ning kui kasti peale hüppas mehike, siis ta jäi sinna kinni jms..
:(

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 24.11.2009 19:56 Tsiteeri


Sa oled "applies to", parentite ja muu taolise juraga tõsiselt kokku keeranud koodi.

Proovin veel, aga lihtsaimgi kood ei tööta praegu.
Collisioni kasti objektiga lihtsalt... ei toimu. Kõik oleks nagu õieti, aga collisioni ei ole.

Proovisin nii ja naa, kaotasin ära kogu peategelase koodi ja tegin täiesti uue kasti. Kaotasin tegelase ja kasti sprited ja tegin uued... äkki kaob mask kusagil ära?

Ei ole collision eventit ja kõik.
......corrupt gmk?

Lisaks oled kasutanud mingit hirmus haledat näidet põhjaks, mulle tundub, sest tegelase pildi jms vahetamise süsteem tundub olevat nii 6-aastase mõistusega tehtud.

Soovitan kõik otsast peale teha... ISE. ja
* "x += midagi" - teleport-kõndimise asemel kasutada hspeedi ja frictioni
* "nupuvajutusega muutub sprite_index" - ja muu sellise haiglase jahumise asemel kasutada draw eventit ja draw_sprite käsku
* kasutada paljast koodi.

Palju hoiaksid aega kokku ja õpiks ka.

A window is technically a wallhack.
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jarmis
Level 2
Avatar

Liitunud: 22.11.2009
Postitusi: 32
[EEMAL]




postitati 24.11.2009 20:12 Tsiteeri


no gamemakeri kogemusi on mul kõigest nädal ning progremisega üldse pole eriti tegelenud, seega saan täiesti aru, kui mul kõik süsteem on 6-aastase mõistusega tehtud.
aga seda ma praegu teengi... õpin alles.

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 25.11.2009 19:15 Tsiteeri


Hm. Okei.

Näiteks... sada korda mõistlikum liikumise süsteem:

create event:

suund = 1;
pilt[0] = sprite_walk_left; //pane oma sprite nimi
pilt[1] = sprite_walk_right; //pane oma sprite nimi
friction = .3; // võid proovida ka .2 või .4
tegevus = "seisab";

paremale nool:
if (hspeed < 4) // asenda 4 muu numbriga, kui tahad muud liikumiskiirust
{
hspeed += 1;
suund = 1;
}

vasakule nool:
if (hspeed > 4)
{
hspeed -= 1;
suund = 0;
}

step event:

if (tegevus = "seisab" && hspeed != 0)
{
tegevus = "liigub";
image_single = -1;
}
if (tegevus = "liigub" && hspeed = 0)
{
tegevus = "liigub";
image_single = 0;
}

if (!position_free(x+hspeed,y)) hspeed = 0;

Draw event:

draw_sprite(pilt[suund],image_single,x,y);
........

See peaks juba parem olema. Muidugi, samas stiilis pead step eventis hüppamise tegema. Ja nii edasi.
Ja eri nuppude eventite asemel kasutada step eventis "keyboard_check_key" funktsiooni, et ei saaks sadat nuppu korraga vajutada jne.

Aga ise, puhast koodi pannes tulevad asjad palju-palju paremini välja. Kui rohkem hakkad aru saama, siis näed, millised siin kriitilised asjad olid: Nagu kiirenduse kasutamine x muutmise asemel, arrays mängija tegelase piltide hoidmine, universaalne seinakontroll ja nii edasi.
Game makeris on täpselt null asja, mida ikoonideta, puhta koodiga teha ei saa. Pigem on vastupidi - kõige vajalikumate asjade jaoks polegi ikoone.

A window is technically a wallhack.
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm