[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp
icedude
Mr. tl;dr
Avatar

Liitunud: 15.12.2008
Postitusi: 456
[EEMAL]




postitati 4.8.2009 12:43 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Teema on tükeldatud teemast "Teeme ühise strateegiamängu"

----------------------------------------------------------------

See võrgumängu idee pole iseenesest paha. Seega ma kujutan, ette et see mäng peaks olema 2-8 mängiat. EHk nii, et kui 2 mängiat hakkavad mängima siis saavad vabalt vahepealt liituda ka 3-8 mängia. Asi peaks olema mingitviisi strateegia. Mitte mingi shooter ega värk, sest originaalset ja head huvitavat sellest ei saaks. Oleks siis mingi strateegia ühesõnaga, kuhu saavad vehepealt liituda ka teised mängiad ilma mingit suuremat eelist kaotamata mängus.(pole eriti näinud strateegia mänge kus nii saaks liituda, see oleks siis üks point) Nt on 2 meeskonda. Ühte liitumine ei muuda eriti midagi mängu seisukohapealt, võrreldes nt sellega, et hakkab oma impeeriumi ehitama. Ühe game-i pikkus peaks jääma 10-15 min vahele. Tegelt võib teha nii, et mäng koosneb ültse roundidest. Nt eelmine round mõjutab hetke roundi ja nii edasi. Oluline peaks ka olema see, et ühtegi mängiat ei lööda mängust välja, ehk peab passima tegevuseta. Kui keegi viitsib neti mootoriga tegeleda siis võin lagedale tuua ka mõned ideed mida teha. Nt võib mõne lauamängu teha netimänguks. Nagu Risk on tehtud ja monopol ja teised. Aga on palju lauamänge, mida pole tehtud.
Emo1: icedude, valter8bit III: võistlus kestab<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
icedude
Mr. tl;dr
Avatar

Liitunud: 15.12.2008
Postitusi: 456
[EEMAL]




postitati 4.8.2009 15:52 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Hmm...korralik RTS. Kust maalt läheb see piir "korralik RTS". Mis teeb korraliku RTS-i? Või kust maalt läheb sinumeelest korraliku RTS-i piir? Ma arvan, et Starcraft-i tasemel on juba päris kõwa sõna.Kuid GM-iga võib isegi selle tegemine natuke tehtamatuks osutuda, kui aus olla:D.

Ma väga kahtlen kui palju on neid kes sellega ültse hakkama saavad.
Oletama, et tehakse mingi RTS valmis. Siis tekib kohe küsimus, kas see on parem kui SC 2(starcraft). Kui ei, siis millega ta võlub või miks inimesed seda mängiks? Kui on mingi ELEMENT selles mängus mille abil fanbase moodustatakse siis on see juba korralik RTS. Kui asja nii võtta, siis see ei pea olema suur, ei pea olema über-graafikaga, ei pea olema veel 100 muud asja, kui on üks ELEMENT mis teeb asja eriliseks.

Olgu see siis näteks mingi väga erliste võimetega rass või meestega mapi mõjutamine vastavalt oma strateegiale või siis midagi täiesti teistsugust, näiteks linna strateegia kus su unititeks on tavalised inimesed kellega sa pead linnas suurema osa kinnisvara endale saam või jne. NN fänni mängud ei saagi ollagi suuremat sorty, kui nad saavad olla head ma leian implementeerides eelnimetatud elementi. Paralleeli võib tuua shooteritega.

Näiteks on väga palju mänge kus sa oled mingi relva taga. Mustmiljon. Aga siis on selline mäng nagu AvP 1 ja 2(alien versus predator), kus on täiesti innovaatiline gameplay ja strateegia, mida sai tunde mängitud CS-i ja seda sorti jama asemel. isegi siis kui CS:S oli väljas oli AVP mängiaid nagu muda just seepärast, et täiesti uutsorti feelingu andis alien või predatorina mängimine ja sellest tulenevad erinevad mängu MOD-id.

Seda sama tehnikat on proovis copyda ka Area 51. Mis oli netis pärs fun, kui näiteks puudus teamwork element. Avp-s oli väga tugev side oma teamiga ehk kuigi tegu oli R vs B mänguga siis oli väga tugev COOP element sees, mida pole veel kohanud mujal. Ehk kui tahad ellu jääda siis ei saa üksi minema uitama ja rambot tehavaid ainult siis kui kellegagi paari moodustad ja see käis kõik instinktiivselt.

Ja väga huvitav aspekt asja juures oli see, et kõik tahtsid olla inimesed kes siis proovivad ennast ühiselt tulnukate lõugade eest päästa. Aga juhuslikult mõned satuvad ükshaaval ohvriteks ja kui sured muutud tulnukakas. Kui inimesed on mingitesse roti urgudess pugenud ja mapilt kõik minigunid ja grande launcerid kätte saanud siis tulnukana pole just eriti fun ja eriti kui sa ei ole suutnud piisavalt palju inimesi convertida. Inimesena on jube fun :D.

Kellele ei meeldiks miniguniga täristada kuni torud ära lagunevad. Aga catch on selles, et ennem tuleb need relvad mapilt kätte saada iga round ja relvade kättesaamisel konkureerid teiste inimestega samalaajal kui tulnukad maiustavad su teamikaaslastega. Aga selles see reward süsteem peitubki ehk sa ei taha olla tulnukas ja siis proovid kõik inimesed võimalikult kiiresti ära tappa, et järgmine round näiteks minigun saada ja siis score koguda. Väga palju zombie mänge kasutavad ka sama mängu modi, kuid neil puudub see sügavas mis avp-l. Ehk, tulnukana saad ronida lagede alla peitu ja kaela hüpata ja on 5 erinevate võimetege tulnukat.

Ma olen olen mänginud väga palju shootereid ja AvP on ainuke mis siia maani ikka veel kutsub. Miks, sest tal on gameplay element mida on edukalt kasutanud väga vähesed mängud ja needki on tundmatud. Varsti tuleb välja uus AvP mäng, mida ootan huviga.

Vanasti sai mängitud palju RTS-e ka. See oli AoE 2 ja EM I a II aeg. Nüüd pole juba aastaid ühtegi isegi mitte online mänginud. Sellepärast, et isegi need kõige kõwemad pelad selles valdkonnas on lihtsalt ära tüüdanud. Ühesõnaga mis teeb minujaoks hea RTS-i on väga paljude erinevate taktikate kasutamise võimalused, et vaenlast üllatada või siis midagi muud huvitavat kasutada et võita.

Ei pea olema korralikus RTS-is eelduseks ültse graafikat, ega soundi. Ma tean, et osad tegelased teevad mootori kuubikute ja kolmnurkadega ja ilma soundita. Mängitakse. Ja siis vaadatakse kas see asi ültse on fun ja kas asjal on potensiaali. Ning siis tulevad kõik muud detailid. Ehk mis toimub? Toimub see, et kõige esimene etapp on gameplay core idea ja süsteemi välja mõtlemine. VÄGA tihti on see väga lihtne ja üheselt mõistetav.

Näiteks üks kõige kõwemaid puzzle game mida olen mänginud on kus sa oled roosa pall ja sülitad välja 5 erinevat okset. Okse kogus on piiratud ja uuesti kasutamiseks pead oma okse ära sööma. Ühes saab ujuda, teisega saab platforme moodustada, teisel on tugev surve, ja üks on söövitav ja üks on vaht millel puudub gravitatsioon.

Okse tüüpi muudad süües eri omadustega tabblette mis on leveli mappides. Idee on väga lihtne ja effektne, ning mäng ise on selline mis ei lähe meelest ja muutub seega üheks parematest parimaks.(selle mängu graafika oli ainult pallid ja ruudud:D, kuid enam paremini poleks neid üheski mängus võimalik kasutada)


Ja ma ei saa aru mis dela selle graafika on? Kui just mingit väga erilist ja innovatiivsete graafikalahendustega mängu ei tee siis saab alati AJUTISELT kasutada mingit netist saadud jama. Miks ajutiselt? Kohe PERMANENTSELT siis juba võibolla. Internet on mängu graafikat pungil täis issand jumal. Kindlused, armeed, mis iganes. Tead kui palju mode on tehtud kõikidele mängudele kuhu on siis fännide poolt täiesti tutikas graafika peale lastud. Sorida tuleb lihtsalt X mängu foorumis.

Sellised 150 erineva üksusega animeeritud lehekesed istuvad vaikselt kuskil jagatud neti nurgakeses. Ise ennast sellinsed lehekesed pole huvitanud, kuna isometic sucks(minu arvamus, mis paljudega ei ühti. 3D ei ole isometric.) ja RTS pole just väga vaeva väärt teha, kuna nagu Inc mainis, korralikku teha on suhteliselt keeruline. Ehk tulemus peaks olema väikest sorti fänbase kellega mängida oleks. Välja arvatud juhul kui asi saab valmis nii nädala kahega, et näiteks huvitavat gameplay varianti testida.

Voila, testimiseks graf olemas. Kui asjal on minekut siis saab juba enda grafi peale toppida, üksus üksuse kaupa kasvõi. Siis ei ole ka seda jama, et on sitaks graafikaga vaeva nähtud aga mäng on sama jama kui laevade pommitamine.
Aaa, okey, point oli vist midagi sellist:" Miks peaks tegema ültse suuremat sorty RTS-i millel pole midagi innovatiivset ja mängiateks on tegijad ja sedagi ainult paar kuud. Ma ei näe 99.9% juhtudest selleisele scenariole muud alternatiivi. Selle asemel, väike ühe väga erilise gameplay elemendiga, mis samal ajal annas sügava taktikalise omaduse, võrgumäng. Isegi kui asi peaks ära aihtuma, siis pole vähemalt mõtetult aega kulutatud.

Kui kellegil tekib küsimus, miks nii palju teksti.
Ma pean kõige huvitavamaks osaks just mängu disaini ja lahendusi. Et seda protsessi paremini mõista siis tekib väike vajadus kinnistada teatud põhi tõdesi. Ja analüüsides suurte mängude edu ja võttes seda lahti väiksemateks tükikesteks. Et siis võibolla neid tükikesi kasutada uute lahenduste loomiseks.:D

(EDIT by InC: PROOVISIN seda jama loetavamaks teha)
Emo1: icedude, valter8bit III: võistlus kestab<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 4.8.2009 17:06 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Tsitaat:
Hmm...korralik RTS. Kust maalt läheb see piir "korralik RTS". Mis teeb korraliku RTS-i? Või kust maalt läheb sinumeelest korraliku RTS-i piir? Ma arvan, et Starcraft-i tasemel on juba päris kõwa sõna.Kuid GM-iga võib isegi selle tegemine natuke tehtamatuks osutuda, kui aus olla


Ma kordan ja kordan sama nime ja keegi ei oska lugeda!

Ja icedude, vajuta vahepeal enterit ka. Iga 5 lause tagant või nii.
Keegi ei suuda seda lõputut, läbi mõtlemata jada lugeda.
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 4.8.2009 19:26 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Asi on selles et kui me teeme oma pisikese rts-i, siis kes viitsiks seda mängida, kui kõrval on võta professionaalsed mängud nagu warcraft, age of empires, starcraft, empire earth jne... Seal peab olema midagi sellist mis on profesionaalsetest mängudest üle, mida on suhteliselt võimatu teostada.
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pilvemees
Moderator
Avatar

Liitunud: 28.7.2007
Postitusi: 791
[EEMAL]




postitati 4.8.2009 20:04 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



sihtgrupp peab õige olema - võtame näiteks oma maa kodanikud - pisikestele koolipoistele võiks ju teha mängu eesti muinasajast - neile sobiks selline rts väga hästi ja gm suudaks siukse pisikese mänguga hakkama ka saada.

Hoiame oma maa kultuuri ja keskendume oma inimestele.

http://mangulooja.dragon.ee/lahinguatid/lahinguatid.gifhttp://mangulooja.dragon.ee/lembitu/lembitu_sig.pnghttp://mangulooja.dragon.ee/sigs/kindlus_sig.jpghttp://mangulooja.dragon.ee/keskaeg/sig.png
Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 4.8.2009 20:08 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Ma teengi sellist rtsi hetkel:)
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
icedude
Mr. tl;dr
Avatar

Liitunud: 15.12.2008
Postitusi: 456
[EEMAL]




postitati 4.8.2009 21:41 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Hmm, väga huvitav concept. Sightgrupp, et nagu väikesed koolipoisid. 1-4 kl nt. Lihtne RTS mis ei oleks väga üle jõu käiv, kuid annaks samas ka väikest ajakrõbistamist ka vanematele.

Sest ma tean kahte tuttavt kellel üks 6a ja teine 7a. Mõlemad pelavad GTA SA-d nagu kalad vees. Ise ei aja trükitähtigi koju, kuid koode panevad sisse juba nagu vanad proffid. Midagi mängisid nad veel, mingit shooterit mille nime ma ei mäleta. Aga ma ei kujuta, ette kuidas nad mängivad inglisekeelseid strateegiaid?

Seega pole iseenesest paha mõte. Kuid selle kohapealt jääb väike küsimark marketing kohapealt. Et, kuidas need tegelased selle mängu leiavad? Nagu natuke raske on neid ka gta kohapealt ümber veenda midagi lahjemat mängima. Ja kui see tegelane otsustab strateegiaga kätt proovida, siis mängu valik tuleneb just inglisekeele oskusest. Kui inkat ei jaga, siis liigub eestikeelse strateegia peale ehk siis leiab näiteks sinu mängu. Nii kujutan ma seda protsessi ette.

Kuid analüüsides seda värki, siis mul on natuke raske ette kujutada seda kuidas GM-iga suurendada korduv mängitavust. Nagu üldiselt ma mõtlen. Kui RTS teha GML, ning peaks olema väga dünaamiline selles osas. (random map, Netplay, erinevad setingud, korduvmängides upgrateid jne)Ehk ma kujutan seda ette antud juhul kui play through once produkti. Mis iseenesest pole maailmalõpp, kuid kuskilt maalt hakkab ajaline ressurss ja tulemus vastuollu minema vb. Pilt mida ma tahaks näha selle juures on, et 2kl junsu läheb kooli ja ütleb et tal on vägav eestikeelne strateegia mäng ja kutsub proovima. Kui isegi mitte LAN-is mängima. Seega vb midagi mis oleks sissejuhatuseks uutele strateegidele, et siis tekitada sügavam huvi kasvõi et keerulistematele hiljem üle minna.

(2kl - 5kl mängisin malet, käisin võistlustel ja sõin võidutorti.:D. Seega, et tasemel olla tuli palju mängida, aga mina mängisin arvuti mänge. Siis sai liigutud AoE peale ja sealt edasi. Tegelt ennem seda sai mingit muud jura kah pelatud. Seega ma tean, et nö turgu on väikestele strateegidele ja kes teab, äkki saab eestlane isegi kunagi Starcrafti maailmameistriks.)

Aga teine asi on muidugi kui teed proovikorras, spetsiifiliselt mingile tuttavale ja tahad näha reaktsiooni jne. Isiklikult ma ei viitsiks millegi sellisega aega raista kui juhuslikult käepärast pole piisaval hulgal koruvkasutatavat koodi. Pigem 9 korda mõõda, üx kord lõika ja siis midagi väga asjalikku.
Emo1: icedude, valter8bit III: võistlus kestab<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Hyena
Level 6
Avatar

Liitunud: 5.11.2007
Postitusi: 281
[EEMAL]




postitati 5.8.2009 01:17 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Tsitaat:
Tsitaat: icedude
Pigem 9 korda mõõda, üx kord lõika ja siis midagi väga asjalikku.


Täpselt. Pole mõtet hakata kloonima starcrafti tema taseme poolest. Esiteks seepärast, et mäng on rts'ide tipp ning teiseks poleks selles inimeste jaoks midagi uut. Proovige tulla millegi peale, mille peale veel keegi varem pole tulnud. Mäng ei pea ilmtingimata olema RTS. Tuletagem meelde Dungeon Keeper'i originaalsust. Black and White? Ühesõnaga midagi uut ja hoopis teistsugust.

Keegi Tribal Wars'i on mänginud? Minu meelest oleks lahe umbes sarnane RTS, kus majade ehitamine ja armeede liigutamine võtab ööpäevi reaalajas nii, et kasutaja peab kord päevas sisse logima ja uued käsud andma. Lisaks oleks tohutult suur kaart, kuhu igaüks oma impeeriumi saab luua. Mäng ei pea olema sugugi realistlik, ausalt!

Vaadake näiteks sellist flashi mängu: http://www.candystand.com/play/vector-td

Võite googeldada: vector tower defence

Täiesti abstraktne mäng, vaenlased on mingid kujundid. Oma "kindluse" kaitsmine võiks seisneda näiteks strateegiliselt lõksude ja kaitseehitiste rajamisel, sest rünnak võib saabuda sel ajal, kui sa näiteks magad või muidu offline oled.


Intsu mõistagi eksib oma warcraft 1 sarnase RTS-i osas. Vähemasti minu jaoks poleks mingi probleem selline mäng. Ausaltöelda on meil juba ammu ühe kutiga ( Ta nimi on muideks indrek :D ) olnud idee teha Warcraft1 kaasaegne versioon uue mootori ja tänapäevaste rts mängude gameplay omadustega, aga too tüüp teeb oma enda 3D mootorit ( nullist, respect ) ja mul käed tööd täis muda ja muda kliendiga :(

Aa ja muideks kutid, tsekkige mängu nimega Titans of Steel: Warring Suns. See mäng tehti mõni aeg tagasi freewareks ja teda saab vabalt alla laadida. Ta pole küll mingi titekas selgeks õppida, aga samas üsna lahe mäng ja sealt võib saada palju häid ideid.
Siit saab tõmmata: ( ~300 MB )
http://www.gamershell.com/news_45716.html

http://www.hyena.net.ee/Pic/medium_banner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
normann
Level 15
Avatar

Liitunud: 28.4.2006
Postitusi: 1528
[EEMAL]




postitati 5.8.2009 08:47 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Minu arvates on see TribalWars-i sarnase mängu tegemine väga hea mõte, see oleks GM-iga vägagi tehtav kuna ei toimuks mingit hullu actionit ekraanil ja mingit probleemi pole kui u. 2 sekundit hiljem jõuab mingi veebikäsklus serverini vms.
Pooldaks seda ideed ja üritaks enda "tasemel" igat moodi aidata.

http://media.kickstatic.com/kickapps/images/40602/photos/PHOTO_7961920_40602_4826691_ap.jpg

Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 5.8.2009 09:52 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Sihtgrupp? Eestis on 1 340 415 inimest (2009).
Neist 922 205 on eestlased.

Vähemalt pooled (ca 450 000) kasutavad igapäevaselt arvutit. Kellest suurem osa on meessoost...
Sihtgrupp?

Tean isegi päris mitut-mitut 30-40 ringis pereisa kes GTA SA-d inglise keele oskuse nappuse pärast ei rebiks, aga eestikeelset mängu iga kell. Inglise keel ja välismaa mängud vuravad paremini just noorematel, kes europeredes juba kasvanud.

Vanemad vuristavad ikka rallimänge, sest seal pole millestki vaja aru saada. Tegelikult läheks iga kvaliteetne eestikeelne mäng nagu soe sai.

Ma olen selliseid arvutusi teinud palju, ideega müüa midagi. Fakt on et kui isegi vähem kui 1% sellest kambast - 3000-4000 inimest mängiks, oleks edu suur. Kui saja krooniga müüa veel mängu - arvutage ise.
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Hyena
Level 6
Avatar

Liitunud: 5.11.2007
Postitusi: 281
[EEMAL]




postitati 5.8.2009 13:32 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



Mäng peaks olema ikka tasuta, vähemasti esialgu.

Kui ma mõne aasta eest metsikult Starcrafti online mängisin, siis tutvusin paari tallinna vanaisaga, kes seda paadunult mängisid. Vanem neist oli 60+ aastane ja noorem 40+ :D, metsik.

http://www.hyena.net.ee/Pic/medium_banner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
Kazpar
$ QliMax $
Avatar

Liitunud: 27.3.2009
Postitusi: 507
[EEMAL]




postitati 5.8.2009 13:55 Tsiteeri
Mis mängu üldse teha ja sihtgrupp



mis sa arvad et keegi ostaks 100.- eest seda? 3000 inimest?
Aasta 2008 müüdi world of warcraft wrath of the lich kingi 3000 ühikut...
kust nad üldse teada saaks sellest?
Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Perfoon
Level 5
Avatar

Liitunud: 11.8.2008
Postitusi: 192
[EEMAL]




postitati 5.8.2009 23:46 Tsiteeri


Ei no idee ei ole ju hetkel seda tillut RTSi reaalselt hullu kasumiga turustada, vaid teha midagi ägedat, originaalset ja inimestele, kes seda mängiks ka. Seejuures tõestada, et eesti mängumeistrid on suutelised midagi KOOS VALMIS tegema.

Sihtgrupp eesti meessoost isik vanuses 13-45 on suhteliselt kehv sihtgrupp üldse, kuna neile on orjenteeritud väga suur osa rasketahulisest mängutööstusest (seejuures RTS tüüpi mängud), seejuures on nad üpris valivad ja igasugust jama ei armasta nad üldse. Seevastu pakun sihtgrupiks välja samas vanuses naisterahvad. Ütleme nii, et mina ei ole neile loodud RTSi veel näinud ja kui veidike pead murda saab siit lahenduse ka originaalsuse probleemile.
Kambakas I: jorss, PerfoonEmo1: icedude, valterEmo2: InCreatorEmo3: emoemo<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 6.8.2009 03:35 Tsiteeri


Ma ei rääkinudki midagi monetiseerimisest. Lihtsalt mainisin et turu-uuringute käigus sain sellised numbrid.

Lihtsalt mainisin et sihtgruppi on lihtsa mängumeistri jaoks küllalt.
RTSi puhul aga eriti, sest

* Perfoon ütles:
Tsitaat:
Sihtgrupp eesti meessoost isik vanuses 13-45 on suhteliselt kehv sihtgrupp üldse, kuna neile on orienteeritud väga suur osa rasketahulisest mängutööstusest (seejuures RTS tüüpi mängud)


See on parim sihtgrupp üldse. Lapsed mängivad flashi mänge mängukoopas, (eesti) naised ei tegele mängimise, vaid ropumate hobidega ja pealegi:

- RTS ˛anr on 2 aasta jooksul pea liikumatult paigal seisnud. Mida "rasketahulist" on välja tulnud? See halb nali Red Alert 3, Company of Heroes teine expansion - mida üldsegi vaja ei olnud - ja... kõik. Oodatakse Starcraft 2-te ja mõni optimist veel Command & Conquer 4-ja (mis saab olema sama halb nali kui RA3 oli RA2-le). Rohkem pole silmapiiril midagi. Anno 1404 ja Total Wari järg on nii rasketahulised et fännide arv on väga piiratud.

- Sõna "eesti" on just nimelt siin rõhuga. Butaanike võib ju hästi geograafiat tunda, aga valikule mida pakutakse jaapanlastele, jänkidele või eurooplastele (keda meie tegelt ei ole) - pole eesti mängumeistritel midagi vastukaaluks või vähemalt tähelepanuväärset pakkuda, see oleks merre kukkunud tilk. Esimene ja niipalju kui mulle hetkel tundub - ainus - võimalus "väljastpoolt haarata" on võtta kambaga osa mõnest yoyogamesi GM-võistlusest, ja tuua koju auhind ja selles kommuunis tuntud nimega mäng. See kommuun aga on vist juba isegi suurem kui kogu nn. eesti sihtgrupp.

Kui meie endi mazed ja rallyd välja arvata.
Ja sealt lootus edasi areneda on tegelikult nagu tänapäeva arvutimaailmas käib - veel rohkem põranda alla, igasugu indie-developerite põldudele. Kui SEAL hästi läheb, võib vuhinaga nn. "tippu" tõusta ja mõnes suures arvutiajakirjas ära mainitud saada. Võib-olla isegi mõnelt stuudiolt tööpakkumine saada. Aga see on rohkem roosa unistuse tasemel.

Eestikeelseid mänge aga ikka veel pole olemas, nagu pole ka eesti mänge. 9 aastat nn. "scenes" ja ma ei ole veel näinud tõsiseltvõetavat mängu. On mõned head ja mõned paremad, aga ei midagi, millega siit kuigi kaugele pääseks.

Me ei ole maailma mõistes palju muud kui pisike küla ja sama käib mängunduse kohta. No ja mis siis? Teeme siis oma asja, aga teeme hästi! Ei ole mõtet viriseda, et kommertsmängud on paremad. Kommertsmängu eelarve algab 4-5 miljonist dollarist! Seda raha ei saa siit mitte kellelgi mitte iialgi olema...
Tegelikult saavad sellest aru ka mängijad. Aga mängitakse ka tetrist nii et krõbiseb ja solitaire'i. Miks mitte lihtsam RTS huvitava storyga?

Välja mõtlemine ei maksa midagi ja võib ka ilma mingisuguse eelarveta midagi huvitavat leiutada.

Rääkima on aga meistrid kõik.
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
icedude
Mr. tl;dr
Avatar

Liitunud: 15.12.2008
Postitusi: 456
[EEMAL]




postitati 6.8.2009 11:43 Tsiteeri


Kui teha Real Time Stratey siis kõige olulisem osa on Online võimalused. Ma pole elusees läbi teinud ühtegi scenariot ega midagi sarnast. Ainult mõne üksiku ja tutorialidja, siis treening korras Skirmish battle, et asja selgemaks saada ja siis ainult Lan/Online. Nii, ühesõnaga on see absoluutselt kõige olulisem komponent minusilmis.

Keegi äkki teab sellist mängu nagu Battle Empire millega anC hakkama sai kunagi actioni tarbeks. Puhas online mäng. Selle mängu artikkel oli veel kuskil arvuti ajakirjas isegi, kui ma õigesti mäletan. Kokku 10 versooni, kus viimase olid juba 3D ja Bot-idega. Ja mis on sellest mängust saanud? Ühesõnaga, kui RTS-i tegemine natuke tõsisemalt ette võtta, tuleks teha midagi täpselt sellisel tasemel, et mäng oleks võimeline ellu jääma, ehk looma omale arvestatava commuuni. See oleks ainuke nõudmine ja ainuke punkt, mis defineeriks edukat strateegia mängu. Alla selle sihtimine on aja raiskamine, eriti kui rakendatud on mitut inimest projektis.

Ma ütlen kohe, et see tase ei pea olema kõrge. Eriti kui reklaam lauses on Eesti. Ja kui seda mängivad 30-40 aastased strateegia hulivised , kes siis oma über oskustega pakuvad pinget igale mängiale. Ja siis tulen iga päev tagasi, et siis kas või ühele nendest pauk kirja anda. VÕi siis kellegagi teamUp teha ja lõpuks võita.

Samas võib hoida netis tebelit kus on ära märgitud aktiivsed ja nende oskused ,võidud,kaotused ja siis saad saata väljakutse mängiale ja lahingu toimumise korral enda ranki tõsta. Kui sa oled madala rangiga siis võib mõni kõwem tegelane võtta kaks noobi korraga ette ühes mängus. VÕi siis kui kõrgem rank ei viitsi tegeleda väike rankidega siis saab aega raiskamata pidada lahinguid ennast tõestanud mängiatega. See hoiaks ka mänge üldiselt rohkem tasakaalus.

Ja esialgu ei pea olema suurt midagi kui ideaalne strateegia põhi. Ja siis saab juba järjest uuemaid builde välja lasta. Ja hoida jube olemasolevat commuuni elus. Saab nt lasta välja Hardcore ja Basic varsiooni. Hardcore siis kokkupandud näiteks community sünteesidest.

Seega üheks olulisemaks küsimuseks on selle commuuni tekitamine.
Teiseks, peaks küsima mis karanteerib selle ellujäämise.
Võttes näiteks BE. Mis sai saatuslikuks?

1)Esiteks võiks välja tuua fakti, et mängiaid kui selliseid ju iseenesest oli. Aga fps laadsed mängud vajavad rohkem, kui 2 vs 2 vs Bot-s, et asi oleks huvitav. Kui mõnes sellises serveris on isegi 5 inimest siis on 65% võimalus, et keeran otsa ringi.

RTS- kui sellist saab väga edukalt 1v1 mängida, ilma eelmainitud kaduteta. Isegi kui on 4v4 RTS või kõik ise enda eest, siis surma korral saab kohe lennata ja uue mängu luua. Tekib olukord, kus on 3v3 ja 1vs1 mäng näiteks. Näiteks kui lepid kokku 8 inimesega mängu. Ja kohale ilmub 4. Siis RTS-is jaoks on see ideaalne. FPS-i jaoks on natuke kurvad lood. Seega start up commuun ei pea olema üle 16 inimese.

2)Mis BE juures natuke häiris oli...IT WAS BOOORING. Nagu jube rutiine. Kujuta seda ette nii, et teed tigude FPS-i ja annad neile raketi heitjad kätte.:D Ja nagu rohkem polegi relvi??? Seriously. Vaja läheb LOTS OF GUNS, et asi oleks FUN. Või siis rakette mis lendavad kiiremini kui 5km/h, nagu 5km/s oleks juba midagi

Aga nagu ma aru sain siis esialgsel kujul oli BE rohkem võistluse tarbeks online Test mäng, millel puudus otsene Game Design element. Selleks sobis suurepäraselt NES peal mängitud tangikas. By the way, see oli mu lemmik mäng, mida sai vennaga tunde mängitud. Sellepeale ütlen, et kullast hõbedat pole mõtet teha.

Nii, aga mis puutub RTS-i siis ega ka see muutub pikapeale igavaks. Kuid see aeg on kordades pikem kui samade kuulidega Fps. Ehk sul on võimalus vahetada opponente, sul on võimalus võitmiseks kasutada igasugu erinevaid taktikaid, sul on kordades rohkem võimalusi et asja enda jaoks huvitav hoida. Näiteks paljud mängiad teevad mappe. Siis need mapid lendavad kuskile netikale ülesse. Sisi kui paned create random game sis suvaliselt valitakse sealt üks map. Mis oleks siis tutikas nii mõlemale mängiale. Ja siis mapide soreerimine võib käia nii et peale mängimist annad mapile +1 või -1 ja vastavalt sellele saab panna linnukese kuskile, et random mapi valimisel annaks ainult häid mappe. Või siis saaksid ise valida ennem mängu soovitatud mapi. VÕi mida iganes, kasuta kujutlusvõimat. Oluline oleks see just seepärast, et map generatorid pole ajugeeniused ja map-id on paraku üks kõige olulisem osa RTS-i replayability osas.

3)FPS-ides saad kohe sisse lennata nagu DeltaForce Või BattleField. CS-is käib pinda lobby surma saamisel. Kuid see on väga oluline mängu seisukohapealt. See hoiab sind vaos, ja ei lähe suecide tegema et siis, 5 minutit lobbys passida. BF-is on selleks pikad vahemaad baaside vahel mille läbimine võtab minuteid. Ühesõnaga on pidevalt midagi teha ja passimist pole.

RTS suureks miinuseks on just Lobbys ootamine ja kui piisavalt kiiresti mängima ei saa siis tõmbad minema. Selle likvideerimine ükstaspuha mis kujul annab kindlasti tõuke community kasvamiseks just tõuke. Eriti kui vabu mänge pole jalaga segada. Kuid selle lahendamiseks on tekkinud paar väga huvitavat ideed. Kui ise pead nendes lobbydes nii 20 minutit istuma et mängu saada, siis see on ainult aja küsimus kuni mingi hea mõte tuleb:D.

Toon kohe näite. Kui mängivad 2 mängiat X suurusel väljakul ja liitub 3 mängia, siis väljaku kuju ja suurus muutuvad X*2 suuruseks. Andes sellega ruumi 3 mängia käima lükkamiseks. nt alles 5 minutipärast võivad vastased siseneda kolmandale mängiale reserveeritud alasse. Ja isegi kui 3 mängia on kindel surmalaps, siis tal on tegevust...aga samas on ka võimalus võita mis on ainult 10%:D. Ühesõnaga on veel võimalusi, aga enamus on kõik mängu spetsiifilised. Ehk, teatud tüüpi RTS-ides pole võimalik vista lihtsalt 1/3 mappi lambist juurde.

4) FPS-idel puudub üldiselt ajaline faktor mis mõjutab mängu sarmikust. RTS-idel on mängu kestvus aga üks tähtsamaid atribuute. Miks starcrafti appeal on nii suur ongi just lügikesed 10-30 min kestvad mängud. Üldjoontes on mängu kestvus võrdeline ka mängiate tasemega. See oleks ka esialgu üks väga oluline punkt ma arvan. Sest EmpireEarth II-te sai LAN-is mängitud vahest mitu mitu tundi. Kui hakkasid õhtapoole mängima siis tuli ennem magama minna ja järgmine päev jätkata. Not fun at all. Mäng tuleks konfida nii et mängu kestus oleks lineaarne alustanud mängiate arvuga näiteks. See ei ole tegelt hea mõte, aga üks võimalusi. Samas meeldiks mulle ka näha viiki RTS-mängus. Näiteks:Kui mängus kuni lõpp upgradeini jõuab keskeltläbi nii 15 mindiga ja mõlemad mängiad peavad sammu, siis ülejäänud mäng on puhas strateegia, ehk kuidas,millal, mis ressurss ja mis meestele kulutada, mida rünnata, mis järjekorras rünnata jne. Kui kumbki mängia ei suuda järgmise 15 minda jooksul üksteist maha niita siis võib kuulutada viigi välja.

Arendades seda mõtet edasi, siis viigi välja kuulutamist võib näidata mingi kell. Kui ühe mängia poolepealt toimub mingi läbimurre siis viigikuulutamiseni aeg tõuseb. Aga milles on point? Selles, et teine mängia kohe alla ei annaks!!! Nüüd käib mäng ellujäämise peale. Kui kaotajate poolele olev mängia suudab vastu pidada selle ajani siis ta ei kaota. Aga samas annab see survet peale mängiale kelle ülesandeks on vaenlane ennem ära hävitada kui viik kuulutatakse. Seega, selline aja süsteem hoopis tõstaks mängu läbivat pinget kuni lõpuni välja. Lõpuni kuni isegi üks närune tööline võib su naha päästa.

Selles stiilis mäng võib avada uusi uksi gameplay kohapealt, teha midagi veel innovatiivset sellega.

Siis võib teha nii:
Võitja saab 4 punkti
Viik annab mõlemale punkte vastavalt mängu edust.
Näiteks kui punane suudab hoida 25% väljakust. Sinine saab 2+0.75 punkti ja punane saab 2+0.25 punkti.
Kaotaja saab 0p.
Emo1: icedude, valter8bit III: võistlus kestab<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 7.8.2009 00:05 Tsiteeri


Liiga ulme. Prooviks ikkagi midagi tehtavat teha.
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm