[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
(muutuja) nime kokku panemine
Pix
Level 3
Avatar

Liitunud: 23.2.2009
Postitusi: 46
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 14:37 Tsiteeri
(muutuja) nime kokku panemine



tekkis küsimus. kuidas panna muutuja nimi kokku mitmest osast. kui laadida nt pilte kaustast sisse ja neid on 9: "img_1.jpg" - "img_9.jpg" ning milline pilt laetakse oleneb muutujast img_num. et laadides (praegu pole vahet mis funktsiooniga) saaks mingil viisil pista sinna vahele muutuja "img_" + img_num + ".jpg"?

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pix
Level 3
Avatar

Liitunud: 23.2.2009
Postitusi: 46
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 15:13 Tsiteeri


katsetasin ja leidsin et "img"+"_1"+".jpg" töötab, pannes selle kokku nimeks "img_1.jpg". kuid kui ma sooviksin et selle, milline pilt üheksast sisse laetakse, määraks muutuja img_number, siis oleks mul vaja kuidagi kirjutada et faili nimi mida soovin importida on "img_" + img_number + ".jpg". et kui näiteks img_number=2, siis paneks ta kokku imporditava faili nimeks "img_2.jpg".


PS. olen vältinud kasutamast väljendit "string", kuna pole 100% kindel selle tähenduses, ainult 95%. Kas kõik stringid on tekstid (numbrid ka) ja ülejäänud ehk tavalised muutjuad(variables) sisaldavad ainult arve.

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
simmo
Level 10
Avatar

Liitunud: 6.1.2006
Postitusi: 720
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 15:35 Tsiteeri


String võib sisaldada teksti ja sealhulgas numbreid ka. Muutuja võib olla nii string kui ka integer

Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
Pix
Level 3
Avatar

Liitunud: 23.2.2009
Postitusi: 46
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 15:43 Tsiteeri


kui mõlemad võivad sisaldada teksti (muutuja võib olla string-mis omakorda võib sisaldada teksti) ja numbreid, mis vahe neil on?

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 16:01 Tsiteeri


nende vahe?

kui string on number, siis sa saad sellega tehteid teha. liita, lahutada, korrutada. aga kui ta on tekst, siis ei saa. Küll sa saad aga kaks teksti või rohkem kokku liita. Või siis lisada ka mingi number

    tekst1="See on";
    tekst2="tekst! ";
    number1=135;

    a=string(tekst1)+" "+string(tekst2)+string(number1);
    show_message(string(a));

Ja see kuvab siis:
See on tekst! 135

http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 18:12 Tsiteeri


Faili väline laadimine on selle juures ülilihtne kasutades veel omakorda muutujat kindla failinumbri määramisel.

img_nr = 3; //või mis iganes number

sprite_add(working_directory+'/pildid/img_'+string(img_nr)+'.jpg', 0 , ...)

Stringi saab niimoodi kokku kombineerida. Kuid teadma peab seda, et kui stringile tahetakse juurde nö liita numbrit, peab selle stringiks ümber muutma, ehk sümboliks. Kui seda ei tehta, võetakse muutujas olev number numbrina ja sel juhul:

"minu vanus on" + 2 = lahend puudub, tekstile ei liida ju 2 juurde...

Kui muutuja sisaldab juba stringi, pole see enam vajalik, nt:

str = "Andres";
"minu nimi on " + str = "minu nimi on Andres"

Natukene kõrgemates keeltes on muutujate vaheline konverteerimine isegi keerulisem aga GML-i puhul pole palju vaja pead selle üle murda.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Pix
Level 3
Avatar

Liitunud: 23.2.2009
Postitusi: 46
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 18:36 Tsiteeri


tänan.nüüd on asi selge(y)

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
h0lx
Kohalik sitapea
Avatar

Liitunud: 10.4.2006
Postitusi: 1826
[EEMAL]




postitati 17.6.2009 20:12 Tsiteeri


integer on täisarv, GMis siiski real, mitte integer arvulise muutuja tüübiks..
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorss
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm