[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Mäng on aeglane? Tahad mängu kiiremaks?
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 10.6.2009 20:52 Tsiteeri
Mäng on aeglane? Tahad mängu kiiremaks?



Selle õpetusega ma näitan teile, kuidas teha, et su mäng ei läheks aeglaseks pisiasjade pärast, ega võtaks liiga palju ruumi. Kui sul on enamus nendest punktidest tegemata, võib mängu fps tõusta ~10 VÕRRA.

A) SPRITED

A1) Precise Collision Checking (PCC) linnuke eest ära võtta, kui:

*sprite on ruudu/ristküliku kujuline. Näiteks seinad jms.
*spritel on Transparent maas.
*objektil, millel on see sprite, ei toimu collisioni
*pixel-per-pixel collision ei ole oluline sellel spritel.
Kui ruumis on palju objekte spritedega, millel on PCC peal, on mäng jube aeglane. Kui võtta kõigilt PCC maha, tõuseb FPS tunduvalt. Precise Collision Checking on AEGLANE.

A2) Crop

Võtke oma sprited lahti, ja Cropige nad ära:

Edit Sprite > Images > Crop > Border: ...

Border panna 0 või 1 - see oleneb spritest. Parem oleks kui sa saaksid panna border 0 aga iga sprite puhul seda panna ei saa, kuna siis vahel võib jääda vale värv läbi paistma. (all-vasakul nurgas) Kui vale värv peaks mõnel kaadril läbi paistma, pane undo ja pane Cropi Borderiks hoopis 1.

A3) Preload texture - linnuke peal

Siis laeb selle sprite kohe ära, et mängu aeg temaga enam laadimisega enam tegemist ei oleks


B) MUUSIKA

Soovitav oleks laadida kõik MP3 muusikad mänguväliselt. Muidu laeb mängu väga kaua. Kui arvad, et see on liiga tüütu ja ei viitsi jännata, siis nii see ei ole. See on päris lihtne:
Tee omale sound nimega mp3sound ja Kind valida: Use multimedia player
tee uus SKRIPT nimega music_play ja tema sisuks:Kood:


sound_replace(mp3sound,argument0,3,1);

if argument0=0

sound_play(mp3sound);

else sound_loop(mp3sound);



Oletame et su mängu folderis on mp3 nimega music0.mp3. Et teda mängida mängu sees, kirjuta kuhugi create eventi või kuhu iganes kood:Kood:
music_play('music0.mp3',1);



See number 1 näitab seda, et muusika jääbki mängima. Kui panna sinna asemele 0, siis ta mängib seda vaid korra. Niimoodi:Kood:
music_play('music0.mp3',0);



C) BACKGROUNDS

Ei ole mõtet teha mingi 2x2 backgroundi ja panna see 4000x4000 ruumi. See on jube aeglane, kuna ta peab ju siis kuvama 2000x2000 korda seda taustapilti. Soovitavad taustapildi mõõtmed oleksid minu poolt vähemalt 48x48.

D) GLOBAL GAME SETTINGS

D1) Graphics

Interpolate Colors Between pixels - linnuke maha. Siis on mäng sakilisem, aga natukese kiirem.

D2) Resolution

Use synchronization to avoid tearing - linnuke maha. Kui see asi on maas, võib FPS tõuseda nii mõne võrra.

D3) Other

Game Process Priority - kindlasti panna Normal. Kui panna midagi rohkem, siis on mäng palju aeglasem.

D4) Errors

Kontrollige, et Display error messages oleks linnuke peal. Muidu kui seda ei ole, ja peaks juhtuma erroreid kuvama, siis ta ei näita erroreid ja mäng läheb väga venides edasi.

E) STEP EVENT ---> ALARM

Igal objektil ei ole vaja, et iga step peaks midagi kontrollima. Võib näiteks iga 3. või 2. step. Kui näiteks iga 3. step, siis tavalise step evendiga võrreldes kasutab ta temast KOLM KORDA VÄHEM mälu, aga seda ei märka silmaga, seega seda on jube kaval kasutada.
Esiteks, kirjutage create eventi Kood:
alarm[11]=3;


Nüüd Võtke oma step event, ja tõstke see kood, mis teil seal on, alarm11 eventi ümber ja kirjutage kõige lõppu jälle Kood:
alarm[11]=3;




Hetkeks on kõik. Täiendage mind, kui teate veel nippe Loodan, et on abi.

http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm