[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Teeme lambist midagi! - arenev projekt - versioon 005
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 17.3.2009 18:23 Tsiteeri
Teeme lambist midagi! - arenev projekt - versioon 005



Perfooni leiutiste, eriti omatehtud graafika croppimise programmi game makeriga - presenteerimine kokkutulekul andis kõvasti inspiratsiooni.

Otsustasin midagi lihtsat ja kas kasulikku või huvitavat teha, kuni suuremad projektid küpsevad või nende leiutamisest hetkel siiber & puhkus on.

Tuli mõte teha maastiku generaator. Mul mõlgub juba aastaid meeles ka projekt, kus seda võiks rakendada.

Esimene versioon, peale paari tundi pusimist - on siin:

www.increator.pri.ee/maa/maa001.exe

F1 ütleb, mida ja kuidas teha saab.

3 objekti on praegu.

Põhimõtteliselt hetkel saab siis maalida valmis maastiku kõrgusepildi ehk heightmapi. Paari tunni kohta on päris palju funktsionaalsust isegi. Kõik on universaalne, ehk risti-põiki seotud. Muutes ruumi suurust või maatüki suurust või muud taolist, kõik ülejäänud loogika peaks kaasa tulema sellega, et ei pea käsitsi iga asja siis üle muutma. See oli kõige keerulisem teha.

Mida teha edasi? Võimalikud variandid on...

1) Panna see tehtud maastikku faili salvestama ja laadima
2) Lisada vesi ja rohkem kõrgusetasandeid
3) Proovida leiutada random-generaator (raske)
4) Proovida See info kuidagi 3D-võrgustikule teisendada, et kolmemõõtmeliseks muuta 2D kaart (väga raske)
5) Teha kaamera ja püüda feikida 3D vaadet. See oleks huvitavam ja võib-olla mitte nii tülikas kui täis3D-d rakendada
6) Proovida kogu maastikku 2D heightmapi põhjal isomeetriliseks renderdada ( tüütu joonistada )


Ahjaa. Kas ma peaksin jätkama projekti EXE vormis või on keegi koodist huvitatud? Äge, kui keegi lööks kaasa ja muudaks ka.
Ja veel, kas GM7 pro oleks siis takistuseks?

[Muudetud: 17-3-2009 InCreator]

[Muudetud: 20-3-2009 InCreator]
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
joke33
Level 11
Avatar

Liitunud: 5.11.2005
Postitusi: 874
[EEMAL]




postitati 17.3.2009 19:52 Tsiteeri


Täieliku mõnetunnise lambika kohta väga tubli töö- tore et keegigi viitsib midagi kvaliteetset teha, aga endal on kole kahtlus et see on vaid värvimuutus.
4-5-6 võivad küll pilti selgemaks teha (arusaadavamaks) aga
* Minu teada on mingi iso-mapmaker olemas Rivo tehtud oli kui õieti mäletan,
* Selle tegemine on tülikas,
* jne
Aga esimesed kolm paistavad olevat paljulubavad ideed.

http://i126.photobucket.com/albums/p117/joke33/omgwtfbbq1.gif

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jnt
Veebiguru
Avatar

Liitunud: 3.2.2005
Postitusi: 731
[EEMAL]




postitati 17.3.2009 20:14 Tsiteeri


inc, kiire kysimus. random generator? et genereeriks maapinda? ma n2idet ei uurinud, kuid kas tegemist pmst ikka 3d map'iga? kui seda randomiga genereerima hakata, ei tohiks ju mingit probleemi tegelt olla...


sul on alguses ruudustik, mis on tasane. Sa t6stad/madaldad teatud rudud ja siis smoothid... ei ole raske ju siiski... v6i olen valesti aru saanud?

GigAHerZ Web - http://jnt.pri.ee/
Banner Exchange - http://be.jnt.pri.ee/
Mission Possible - http://web.zone.ee/mispos/
Black Nova Traders - http://bnt.jnt.pri.ee/
Aktsioon I: jnt
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jorss
Level 12


Liitunud: 25.1.2005
Postitusi: 951
[EEMAL]




postitati 17.3.2009 20:25 Tsiteeri


3) http://freespace.virgin.net/hugo.elias/models/m_perlin.htm

4 ja 6 võivad alguses rasked tunduda, aga tegelt nad ei ole.
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorssKambakas I: jorss, Perfoon
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 17.3.2009 22:18 Tsiteeri


Nii...
Lisandusid:

* Väikene menüü 4 nupuga, millest 2 töötavad hetkel
* Sügavustasemega vesi
* 64-tasemeline maastik eelmise 32 asemel
* Aksonomeetriline (trimeetriline? dimeetriline?) projektsioon. Ehk siis saab 2D mappi vaadata ka 2.5D pildina. Natuke lohakas alles... :( kuidagi läksid 2 nurka vahetusse :haigefriik:
* Suurem brush
* Lisanupud, nagu hiire ratta kruvimine ja klõpsimine (klaviatuuri alternatiivid olemas ka muidugi)

F1 annab abi nagu ikka, ka uute nuppude puhul. Ja paluks menüü sulgemiseks ESC mitte vajutada, sest see väljub kogu programmist.

http://www.increator.pri.ee/maa/maa004a.exe
(EDIT 004a: Pisike parandus 2.5 pildi osas, parem vesi)

http://www.increator.pri.ee/maa/004.png


Tsitaat:
inc, kiire kysimus. random generator? et genereeriks maapinda? ma n2idet ei uurinud, kuid kas tegemist pmst ikka 3d map'iga? kui seda randomiga genereerima hakata, ei tohiks ju mingit probleemi tegelt olla...


Kuidas sa defineerid 3d-d? :D
On iga tile x ja y. ja kõrgus või siis z.

Nii et jah, teoreetiliselt on kolmemõõtmeline.
Randomiga on raske saada ääred sulanduma, mingi hull noise pole kuigi otstarbekas.

[Muudetud: 17-3-2009 InCreator]
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
joke33
Level 11
Avatar

Liitunud: 5.11.2005
Postitusi: 874
[EEMAL]




postitati 18.3.2009 10:08 Tsiteeri


Nonii, kõvasti kobedam. Kuid hetkel leitud vead:
*Menüü jaab isomeetrilise mapi alla
*Info läheb osaliselt ekraanist välja peale menüü tekitamist ja ka jääb niimoodi
*Nüüd midagi eriti kahtlast- sain tavalise mapi peale madalaima vee (taset ei tea aga arvatavasti 1) ja isomeetrilisel vett pole
*Ja midagi, mis arvatavasti peabki nii olema- kui on iso map ja teha maad juurde siis isa map jääb mõjutamata
Ja siis selgitav pilt 2) ja 3)-le
http://i126.photobucket.com/albums/p117/joke33/igast/kahtlane.png

http://i126.photobucket.com/albums/p117/joke33/omgwtfbbq1.gif

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jnt
Veebiguru
Avatar

Liitunud: 3.2.2005
Postitusi: 731
[EEMAL]




postitati 18.3.2009 11:30 Tsiteeri


inc, äärte sulandamine kahe tile vahel ei ole enam random mapi genereerimise probleem, vaid puhtalt graafiline probleem, mis vajab lahendust.

ja hull noise polnudki mul mõttes... ainult mõni üksik punkt ja siis hakata igast punktist ringikujuliselt "välja" minema ja vastavalt kaugusele mõjutama kõrval olevad tilesid... ja nii igast punktist, mis algul sai tehtud ja ongi smoothing ka olemas... (kahe tile omavaheline smoothing on graafiline asi ja see ei puutu siin asjasse)

Muidu üks võimalus on asja hoopis veidi teistpidi teha... nimelt 2d's pealtvaates sa sõna otseses mõttes joonistad lihtsalt heightmap'i ja pärast kasutad 3d's seda heightmap'i... tegemist siis rohkem juba mingi paint'i analoogi tegemisega, mis suudab valmispilti 3d's renderdada heightmapina kasutades. :P

[Muudetud: 18.3.2009 jnt]

GigAHerZ Web - http://jnt.pri.ee/
Banner Exchange - http://be.jnt.pri.ee/
Mission Possible - http://web.zone.ee/mispos/
Black Nova Traders - http://bnt.jnt.pri.ee/
Aktsioon I: jnt
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 18.3.2009 22:03 Tsiteeri


Aksonomeetrilise pildi juures ei peagi maapind uuendama ennast. Ainult veetase. Kuidas sa muudad asja, mida sa ei näe?
Värskendada saad paremat nooleklahvi klõpsides niikuinii.

Veease on defaultina -1, madalaim maapind 0. See oli mõistlik, et saaks ka ilma veeta mapi teha. Tõenäoliselt on siin siiski bug.

Aksonomeetriline map on ainult "piilumiseks". Keegi ei hakka mängu sellise asja peale tegema, eksju.
Päris-outputi teen siiski isomeetrilise või 3D või pseudo-3D.

gmk-d praegu ei hakkagi andma vist. Teen 005 valmis, siis.
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 12:11 Tsiteeri


Nii. Versioon 005 väljas!

Lisandusid:

* Isomeetriline vaade
* Parandatud aksonomeetriline (nurgad pole sassis enam, parem välimus)
* 4 nuppu. Vaateid saab nüüd menüüst valida
* Tasandamise ja uue kaardi tööriist - mõlemad töötavad
* Salvestamise ja laadimise nupud - VEEL ei tööta, mingi brauseri tegemine võtab rohkem aega.
* Menüüst valiku tegemine ei kuku kohe kaarti muutma. Näiteks kui hoidsid liiga kaua hiirenuppu all. On 1-sekundine paus, kus midagi ei juhtu. Kui kauem uimerdad, siis küll.
* Muud pisiparandused ja bugfixid, optimiseerimine, suurem kaart

Helpi veel ei muutnud: Aga üles-alla nooled tekitavad/uuendavad/kaotavad isomeetrilist kaarti.

http://www.increator.pri.ee/maa/maa005.exe

Helpi nihkumine on Game Makeri anomaalia. Mul pole õrna aimugi, millest see tuleb, sest draw_text on antud koordinaatides. Ruumi suurus ei saa muutuda menüüd tehes ju!!!

http://www.increator.pri.ee/maa/005.png

Edasised variandid:

* Valitav tile suurus uue ruumi tegemisel (praegu 16x16) ja enamus masinaid kannataks ka 8x8 ära. 4x8 Läheb aeglaseks juba...
* Salvestamine ja laadimine valmis teha (laadimine?)
* Nii isomeetriline kui aksonomeetriline vaade siduda tile kõrguse ja sprite y, mitte sprite subimagega, universaalsuse mõttes. Praegu valivad mõlemad vastava pildi 64-pildiga animatsioonist, kus tile "kasvab" kõrgemaks. Võimalik, et genereerida random isomeetriline tile, mis joonistatakse jooksvalt ja mille suurust saab seega nii eelvaates kui mängus muuta või oma mängu järgi valida. (tülikas teha, kuid kasulik)
* Üritada pseudo-3D-d või 3D-d (tahan ise)
* random, noise jne.
* kasutamise koodi generaator - et teha asi päriselt kasulikuks (koba teha)

* Otsustada kas teha open-source. Kasuliku tööriistana polegi vajadust õieti, eriti kui salvestamise-laadimise ja koodigeneraatoriga ühele poole saab. Ma ei usu ka, et keegi siit hakkab seda ise paremaks tegema või midagi kasulikku lisama, arvestades lokkavat laiskust ja tahtejõuetust siin. Aga OC puhul tuleks kood korralikult enne ära kommida.

EDIT: Esimesed katsed 3D-ga edukad. Poole tunniga juba tõsiselt kolmemõõtmeline pilt!

006 sneak peek:

http://www.increator.pri.ee/maa/006sp1.png
Ja fillitud polygonidega.
http://www.increator.pri.ee/maa/006sp2.png

Tegelikult on see nii labaselt lihtne süsteem et iga mudilanegi võiks selle ise teha.

[Muudetud: 20-3-2009 InCreator]
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jnt
Veebiguru
Avatar

Liitunud: 3.2.2005
Postitusi: 731
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 14:14 Tsiteeri


ilus... 3d vaade on hoopis teine asi... keerata-zoomida 3d modelit saab? oleks suht mõnus. ;)
GigAHerZ Web - http://jnt.pri.ee/
Banner Exchange - http://be.jnt.pri.ee/
Mission Possible - http://web.zone.ee/mispos/
Black Nova Traders - http://bnt.jnt.pri.ee/
Aktsioon I: jnt
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 14:39 Tsiteeri


Zoomida-keerata... TEOREETILISELT saab. Tegelikult sekundis 30 korda 3750 kolmnurga joonistamine (GAME MAKERI draw_rectangle käsuga) ei oleks mõistlik, seega nagu teisedki vaated, 3D vaade on vaatamiseks ja mitte reaalajas editimiseks.

Reaalajas saaks teha, kui kasutada palja kolmnurga asemel d3d käske. Aga see kaotaks lihtsa editori mõtte ja liiguks jälle tuumafüüsika valdkonda. Pealegi oleks see mõttetu pusimine - esiteks saab suvalise 3D progrega sama asja palju lihtsamalt teha, teiseks on 3D terragene nii et tapab. Palju paremaid.
Ja kolmandaks, mitte üks mängumeister ei hakka 3D-d tegema.
Nii et mõttetu.

Lõppude lõpuks saad kõiki punktikoordinaate suvalise 3D mootoriga lugeda ja seal 3D-na sama asja joonistada. Või isomeetrilisena või aksonomeetrilisena või kasvõi samasuguse 2D tasandina nagu editor.

Aga mõjutavad muutujad on küll sellised, et pole raske muuta vaatenurka või polygoni suurust.
Kasutasin muidu suht sama "nurka" ja suurust mis isomeetrilise vaate puhul, nii mahub vähemalt enamus pildi ekraanile ka ära.

[Muudetud: 20-3-2009 InCreator]
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jnt
Veebiguru
Avatar

Liitunud: 3.2.2005
Postitusi: 731
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 14:52 Tsiteeri


inc, ahsoo, ma lootsin juba, et viimastel piltidel ongi juba directx mängus koos kõigi oma võludega, aga kui ei, siis ei. :)
GigAHerZ Web - http://jnt.pri.ee/
Banner Exchange - http://be.jnt.pri.ee/
Mission Possible - http://web.zone.ee/mispos/
Black Nova Traders - http://bnt.jnt.pri.ee/
Aktsioon I: jnt
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 14:55 Tsiteeri


Open-source võimalust pole kunagi eitanud ise-- kui tahad ise D3D teha, ja teed nii, et ma suudaks ka pärast sinu muudetud koodiga edasi töödata, ole lahke ja küsi gmk-d :D

Arvatavasti jätan 006 vahele nüüd ja hakkan proovima objektipõhiselt kaardilt värvipõhisele liikuma. Äkki saaks suurema kaardi nii teha. 8x8 tiled on ikka päris aeglased.

[Muudetud: 20-3-2009 InCreator]
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
h0lx
Kohalik sitapea
Avatar

Liitunud: 10.4.2006
Postitusi: 1826
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 16:50 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: InCreator
Arvatavasti jätan 006 vahele nüüd ja hakkan proovima objektipõhiselt kaardilt värvipõhisele liikuma. Äkki saaks suurema kaardi nii teha. 8x8 tiled on ikka päris aeglased.

seda ma juba ennist soovitasin..

http://i47.tinypic.com/x0w83p.gif
Moonwalk
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorss
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 16:54 Tsiteeri


Soovitasid. Aga lihtsalt värvilisi kaste ekraanil ei saa kokku loendada, neile kõrgust määrata ega nende peal hiireklõpse detectida.

Keeruline lugu on. Muidugi saaks teha muu joonistusprogrammiga kaardi ja minu progrega seda lihtsalt isomeetriliselt vms näidata.

Võib-olla teengi sellise võimaluse. Jama et ruumi mõõtmeid ei saa jooksvalt muuta...

[Muudetud: 20-3-2009 InCreator]
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
h0lx
Kohalik sitapea
Avatar

Liitunud: 10.4.2006
Postitusi: 1826
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 16:58 Tsiteeri


miks ei saa, vaata mu inventoryt, ühe objekti üks instance, mida dünaamiliselt muudetakse. Ühe 2d arrayga saad lõdvalt..
http://i47.tinypic.com/x0w83p.gif
Moonwalk
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorss
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Perfoon
Level 5
Avatar

Liitunud: 11.8.2008
Postitusi: 192
[EEMAL]




postitati 20.3.2009 21:11 Tsiteeri


Massiividega peaks olema kogu värki üldiselt ka tohutult kergem teha. Minu croppimise programmis oli samuti ei rohkem ega vähem kui üks objekt.
Aga viimane isomeetriline pilt nägi tõsiseslt cool välja!

[Muudetud: 20.3.2009 Perfoon]
Kambakas I: jorss, PerfoonEmo1: icedude, valterEmo2: InCreatorEmo3: emoemo<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm