[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Perfoon
Perfoon
Level 5
Avatar

Liitunud: 11.8.2008
Postitusi: 192
[EEMAL]




postitati 7.1.2009 00:24 Tsiteeri
Perfoon



… ehk minu väike’’ essee (juhuks, kui ei tule und)

NB! Kõiki pilte saab vaadata suuremalt klikkides neile!

Taust…
Kasutajanimi Perfoon on tuletatud sõnadest Persoon, mis peaks tähendama isikut ja foon mis tähendab tausta, seega saame tähenduseks taustaisik. Taustaisik võib tunduda kellegi tühisena tagaplaanil, ometi kui järele mõelda, siis taustaisik ei pruugi olla üldse mitte kõrvaltegelane. Üldjuhul lastakse esiplaanil liigselt hüppavad neegrid lõpuks ikkagi maha, nii et isik, kes mõttetus olukorras liiga kauaks lavale tolknema ei jää hakkab siiski sümpaatne tunduma.

Mängumeistri ajalugu…
Ma tõesti ei mäleta, kuna ma mängude tegemisega algust tegin, sellegi poolest võin ma mõned keyframed välja tuua. Alustasin umbes samal ajal selle foorumi esimese pundiga.
Loomulikult olin ma noob, nagu me kõik. Erinevuseks võib-olla see, et erinevalt enamusest praegustest noob’idest hoidsin siiski suhteliselt low profiili ja ei ajanud nii palju vahtu, et oleksin endale gm.bytez’es püsiva noob’i staatuse kindlustanud. Muide, minu kasutajanimeks oli seal Relv, ehk mõni mäletab.
Paraku olen ma paljud oma head projektid kuhugi tundmatusse kaotanud, oleks siis kasvõi pildidki alles. ):
Igatahes midagi ma leidsin, kuna osa loomingust on üles riputatud ja mõne teose jaoks on isegi eraldi lehekülg valmistatud.
Niisiis, minu esimesed käkerdised, mis on säilinud kuna katsetasin sel ajal kodulehe loomist: www.hot.ee/jaanus200
(Nende mängitavus on suhteliselt väike ometi iseloomustavad hästi algust)

Siis vahepeal sai loodud esimene shootekas mis sa valmis ka, iseenesest ei midagi erilist: www.hot.ee/trooper1
Edasi tuleb suur auk, mitte et ma poleks vahepeal mänge teinud, aga mul pole neid lihtsalt alles. Ühte suuremat isomeetrilist keskaja külaehitus projekti otsisin just taga, ja sellele sai isegi lehekülg valmistatud, aga tee mis tahad, aadressi enam ei mäleta.
Niisiis, pikale tekstile vahelduseks kokku kraabitud piltidest komposiit:

http://i43.tinypic.com/20go2zs.jpg

Niisiis, ja ühel hetkel tuligi see suur projekt nimega Blood And Steel. Algatajaks oli kes muu kui Timmo, kes kahjuks küll ühel hetkel projektist välja astus ja mina olin sunnitud ohjad üle võtma. Samuti oli projektis 3D disainer Jaagup, kellega me siis kahekesi edasi ehitasime. Kokku sai seda ehitatud umbes kolm aastat, mille jooksul sai graafikat kõvasti ümber joonistatud ja muus osas oli arenemine ka üpris korralik, mis võib-olla saigi sellele lõpuks hukatuslikuks, kuna kirjutatud sai see suhteliselt kirve meetodil. Ei tundnud ma alguses selliseid elementaarseid elemente nagu array, scriptid või objekt-orjenteeritud programmeerimine. Lõpuks kui ma vahetasin gm 5.1 gm 6 vastu välja ja hakkasin zoomi aretama sai kõvasti neegri tööd tehtud ja kogu koodi näpuga läbi käidud. Igatahes kogemusi tuli küllaga.

Projektist lähemalt saab lugeda kodulehtedelt
1. Algne koduleht, sisaldab häid pilte projekti arengust – www.zone.ee/bloodandsteel
2. Uus koduleht, sobib samuti tutvumiseks – www.hot.ee/bloodandsteel
Ja selle osa lõpetuseks komposiitpilt sellest hiidprojektist:

http://i42.tinypic.com/2pts0pi.jpg

Niisiis, projekti seisma jäämise põhjuseks siis peamiselt kirvemeetodil kirjutatud kood ja Põhikoolist edasisiirdumine NRG’sse -> Vähem mõttetult vaba nolife aega ja rohkem elu.

Tekkis aastane paus minu mänguloomisesse.

Taas siirdusin siia, 2008 aasta suvel, kui tekkis tahtmine midagi huvitavat teha ja oli käimas nädalane tiimikesi mängumeisterdamis võistlus. Sain tiimi väga hea C++ progreja Jorss’iga kellega sai loodud oldschool stiilis skate mänguke „Limpsimumm“. Link:http://www.dmgamez.pri.ee/foorum/viewthread.php?tid=2195

Tegelikult sai seda tõsiselt looma hakatud umbes 3 päeva enne tähtaega, nii et elav näide sellest, et paari päevaga on võimalik midagi huvitavat luua.

Nüüd maitse suhu saanud, on vaikselt käed sügelema hakanud Ja vahepeal on ka üht teist mõeldud, aga enamus mõtteid concepti tasemele jäänud.

Programmeerimise skillid…
Ütlen kohe alguses ära, et ma ei pea ennast heaks progrejaks. Gm’iga tegin ma mänge üpris pikka aega ikoone kolonni sikutades, lõpuks venisid keerulisemate projektide puhul need rivid aga „kilomeetrite pikkuseks“ nii et olin sunnitud ikkagi koodi kasutusele võtma. Ja ega siis ka optimaalsest progremisest midagi välja ei tulnud, kuna minu stiili iseloomustaks ütlus: võimalikult palju if lauseid üksteise otsa ja kõik probleemid saavad lahendatud.
Skillid hakkasid tekkima alles keskoolis, kus 10’ndas klassis on programmeerimine kohustuslikult õppekavas sees (jumala õige tegelikult). Igatahes, sellest sai minu hiilgus ja paljude klassikaaslaste õudus. Esmaspäeviti sai ikka hiliste õhtutundideni arvutuskeskuses praktikumides istutud, mitte et mul oleks praktikumidega väga kana kitkuda olnud, aga seal oli palju kenasid tütarlapsi kellel oli. Igatahes, pärastpoole sai lihtsalt pascaliga mängitud ja päris geniaalseid asju loodud. Samuti sattusin ma olümpiaadidele ja loengupäevadele ja valikainena sai veebistuudiumit võetud kus õpetati C sharp’i. Nii et jah…

2007 / 2008 aasta talvel hakkasin oma ema kaudu Raamatupidamisprogrammi arendama, mis kujunes peamiselt aruannete kirjutamiseks. Igatahes, nüüd sain omal nahal tunda, mis asi on tegelik programmeerimine ja ütleme, et sellist korralikku andmebaasi programmeerimist ja objekt-orjenteeritud koodis näpuga järge ajades tundsin ma ennast samamoodi nagu vaesed 10’ndikest tütarlapsed, kes pidid pascal’iga maadlema. Aga siiamaani tegelen selle peavaluga.
Aga eks ma olen ka natuke laisk!

DeZign…
Niisiis, alustasin ikka sealt kust kõik, st. gm sprite editor ja pikslihunnik.
Ühel hetkel avastasin kuidagi dm11 linkide kaudu pisikese programmi wally, mis iseenesest on tunduvalt mõnusam kui paint. Kusjuures, igatsen praegugi, et Photoshopis oleks tekstuuride tegemiseks flip võimalus, see tähendab, et kui ühelt poolt joonistamisega pildist välja lähed siis teiselt poolt joonistab automaatselt edasi.
Järgmiseks avastasin InCreatori poolt haibitava joonistusprogrammi ArtGem, mis oli juba päris võimas tööriist ja väga lihtne kasutada. Muidugi ta vahetevahel crashis ja see ajas hinge täis.
Photoshop tundus sel ajal täieliku müsteeriumina: mingi hirmus kole, keeruline, kõrgdisainerite ja fotograafide nikerdis. Selles pikselpiltide tegemine tundus väga aeganõudva ettevõtmisena. Praeguseks hetkeks olen praktiliselt täieliult Photoshop’i peale üle kolinud ja üpris käppa on saanud, muidugi on ta tohutult võimalusterohke ja päris kõiki võimalusi tunnevad vast ainult tema loojad. Kindlasti peaks veel klahvikombinatsioone harjutama, sest neid tundes on tunduvalt mugavam.
3D’ga hakkasin esimest korda rindapistma 2004 aasta Athena olümpia ajal. Nii hästi on meeles, kuna ma magasin avatseremoonia maha, sest oli tarvis anim8or’is tutorialide järgi õuna modelleerida (:

Anim8or osutus küllaltki nõrgaks programmiks aga alguseks sobis küllaltki hästi.
2005 aasta suvel sattusin aga kuulutusele, mis pakkus Tartu Ülikooli Kunstiosakonnas 3D baaskursust Lightwave baasil. Hind oli veidi üle 2000 krooni ja otsustasin proovida. Kursus kestis 5 päeva ja selle aja jooksu sai koos kolme teise õppuriga hommikust õhtuni mudeldada ja renderdada. Ega siin tegu mingi eriti kõva õppega ei olnud aga mina omandasin igatahes baasteadmiseid niipalju, et sain ise kodus edasi proovida. Juhuse tahtel modelleeris ka Jaagup just Lightwaves, nii et oli kellelt küsida.
Vahepeal kogunes erinevaid pilte ja nii sai eelmise aasta alguses endale ka portfolio loodud aadressil: www.jphp.110mb.com

No nii, nüüd olen pika teksti maha kirjutanud ja ega siis midagi väikse preemiana komposiitpilt minu eelmise aasta talveprojektist, kui sai lähemat tutvust tehtud Zbrush’iga.
Idee oli siis teha kreeka stiilis kivist draakon mälestusmärk. Asukohaks udune mäestik. Pilt pidi koosnema alusest, mille keskel sillerdab vesi, alusel asub draakoni kuju koos saba ja tiibadega, samuti pidi tulema väiksemaid detaile nagu tõrvikud ja vaasid. Hiljem post töötlusega pidid juurde saama valgusefektid ja lendlevad Idamaade stiilis roosad lehed. Kunagi tahaks selle ära lõpetada, hetkel ajan süü nõrga arvuti kaela (512 mälu) mis oli Zbrushi (tuntud ressursiõgija) jaoks ilmselgelt liiga vähe ja nii tekkis probleeme deteilsemate tükkide nagu alus ja mägi mudeldamise juures, kuna subdivide level jäi lihtsalt liiga madalaks ja kõik need miljon polygon’i ei mahtunud lihtsalt mälusse ära!
Olgu, olgu vähem mulli ja rohkem pilte:

http://i40.tinypic.com/2na03d4.jpg

Järelsõna… (ehk kõik muu, mis siiani ära pole mahtunud)

Ja lõpetuseks, pole tarvis teha minu kohta liigseid üldistusi. Pika teksti järel võiks küll arvata, et ma muuga ei tegelegi kui silmad punnis peas programmeerides ja kuubikuid arvutis liigutades. Ometi on need vaid mõned minu väikestest Passion’itest, aga siia ma pikemalt ei lasku.

Võib-olla ma lihtsalt naudin seda, kui saan südaöösel üksinda üleval olla ja siis hommikul kell pool 7 ärgata, et kooli minna ning ise särada vaadates kuidas teised haigutavad.

Tubli, kui oled siiamaani jõudnud, sest varsti hakkab lõppema. (:
Võib-olla peaks proovima mõne kirjandusteose välja anda, tahaks siiski teada palju oleks lugejaid? (:

Praegused projektid…

Niisiis, üks komposiitpilt minu viimastest kunstiteostest, kus on näha ka mõned pildid mida ma siiamaani avaldanud ei ole. See sinine on kiirvisand hetke pildist mis silme ette kerkis seoses ühe huvitava mänguideega. See mehike on see mis siiamaani Battlemage projektist valmis on, kusjuurs ma olen UV mappimise juures head tööd teinud ja baasmodell on ka tegelikult väga korralik, parem kui naisemodell (kuigi sisaldab rohkem poly’sid).

http://i44.tinypic.com/2ccr0cy.jpg

Mänguprojektidest, hetkel on üks salajane projekt täiesti arendamisel ja niipalju võib vihjeks öelda, et tegu ei tule 3D’ga, kuid tuleb ometi graafikahiiglane (juba praegu on), jumal tänatud mina ei kirjuta sellele koodi, siiamaani on see parim mängugraafika mida ma teinud olen ning kui see peaks juhtumisi valmis saama, siis saab see kindlasti seda tüüpi mängude uueks etaloniks.

Igatahes, tänan et lugesite, loodan et unejutuks kõlbas.

[Muudetud: 6.1.2009 Perfoon]

[Muudetud: 6.1.2009 Perfoon]

[Muudetud: 6.1.2009 Perfoon]
Kambakas I: jorss, PerfoonEmo1: icedude, valterEmo2: InCreatorEmo3: emoemo<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
valter
1


Liitunud: 19.1.2005
Postitusi: 1553
[EEMAL]




postitati 18.10.2009 14:19 Tsiteeri


jah, kust ma mänge downloadida saan?
http://www.dmgamez.pri.ee/GRONGO1/uss_walk.gif
Ralli I: dm11Veresaun III: dm11<br>Emo1: icedude, valter8bit I: võistlus kestabAktsioon III (2009): -<br>Aasta mäng 2009: Pilvemees, valter<br>Vabateema II: valter
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Perfoon
Level 5
Avatar

Liitunud: 11.8.2008
Postitusi: 192
[EEMAL]




postitati 18.10.2009 22:15 Tsiteeri


Üks õhtu, kui mul jälle und ei tule, siis ma luban, et leiutan uued komposiitlildid vahepeal tehtud kraamist ja viskan olemasolevaid jubinaid üles ka.
Kambakas I: jorss, PerfoonEmo1: icedude, valterEmo2: InCreatorEmo3: emoemo<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
surra
Level 4
Avatar

Liitunud: 4.11.2007
Postitusi: 134
[EEMAL]




postitati 18.2.2010 14:28 Tsiteeri


kas see http://i42.tinypic.com/15xk4ft.jpg visand habemikust on sinu tehtud?

Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
Perfoon
Level 5
Avatar

Liitunud: 11.8.2008
Postitusi: 192
[EEMAL]




postitati 18.2.2010 14:45 Tsiteeri


on küll jah. Vahest ma kunagi lükkan veel kraami üles
Kambakas I: jorss, PerfoonEmo1: icedude, valterEmo2: InCreatorEmo3: emoemo<br>
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
surra
Level 4
Avatar

Liitunud: 4.11.2007
Postitusi: 134
[EEMAL]




postitati 20.2.2010 10:45 Tsiteeri


co:l (y)

Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm