[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Globalitest
GMzebli
Level 5
Avatar

Liitunud: 6.4.2007
Postitusi: 165
[EEMAL]




postitati 18.10.2008 08:15 Tsiteeri
Globalitest



Ega see mängule midagi halba ei tee kui kõikide muutujate ees global on ?

[Muudetud: 18-10-2008 GMzebli]

"Auto on seisnud. Enne seismajäämist sõitis."

Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
smiley
Roven
Avatar

Liitunud: 12.7.2008
Postitusi: 620
[EEMAL]




postitati 18.10.2008 08:29 Tsiteeri


ei tohiks küll,oma rpg-s kasutan küll palju globaleid ntx,tulevad ainult kasuks
RPG I: smiley
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
smiley
Roven
Avatar

Liitunud: 12.7.2008
Postitusi: 620
[EEMAL]




postitati 18.10.2008 08:59 Tsiteeri


yup,kunagi kuulsin mina ka seda jama,et global teeb mängu aeglasemaks vms ja siis oli alati ilgelt probleeme,et neid kasutada ei tohtinud
RPG I: smiley
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 18.10.2008 16:15 Tsiteeri


asi on lihtsalt selles, et global-id on kättesaadavad üle kogu programmi alates nende määramise ajast.
(global muutujaid on mängu keskel mälust vb ka raskem eemaldada kui local muutujaid.)* Globalite eelis on lihtsalt see, et nende väärtus ei muutu ruumi muutudes vms (Kui ta on õiges kohas määratud st. Objekti, mis esineb igas ruumis, Create evendis seda funktsiooni siis enam ei täida), vaid väärtust saab muuta siis kui vaja on ja nii kehtib see kuni järgmise muutmiseni.
* Pole selle puhul nii teadja

gm7-ga on scriptide piires ka globalite määramine kergemaks tehtud - tuleb kasuks.

Aga vastus ka teema algatajale, et IGALE muutujale global ette toppida on lollus muidugi. Igal muutuja tüübil on oma kasutusviis, milleks ta mõeldud on, ja soovitav oleks teda ka siis vastavalt kasutada.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
-DMI-
Level 12


Liitunud: 16.4.2005
Postitusi: 1000
[EEMAL]




postitati 18.10.2008 23:27 Tsiteeri


Kui esineb lahendamatuid probleeme, et ei leia olemasolevat muutujat, siis kasutage "global."-it.
Platform II: -DMI-; H0lx&jorss
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
-DMI-
Level 12


Liitunud: 16.4.2005
Postitusi: 1000
[EEMAL]




postitati 24.10.2008 23:12 Tsiteeri


Minul tihendid korras.

?
Platform II: -DMI-; H0lx&jorss
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
InCreator
baksjor!
Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1230
[EEMAL]




postitati 2.1.2009 23:26 Tsiteeri


Ei kasuta peaaegu üldse globaleid.

Lihtsam on teha "kaugjuhtimist" ehk mingi jumal-objekt, mis hoiab "ühiseid" muutujaid.
Bytezis kunagi kirjutasin selle kohta pikema loo.

Kui jumal-objekt teha persistentiks, on veel eriti lihtne, ta saab tekitada igasse ruumi peategelase kuhu vaja, "mäletab" palju peategelasel elu oli ja nii edasi. Ja hoiab ära probleeme olematute muutujatega.

Globalid on hoopis tüütumad selles osas. Kui sul on näiteks platvormikas ja on vaja mäletada peategelase elu või kuule ja lähed teise ruumi, pead tegema peategelase persistentiks. aga siis säilib ka tema asukoht ekraanil, veel mõned asjad mis ei peaks võib-olla, äkki ta parajasti leveli lõpus hüppas, ja nii edasi.

Jumal-objekti abiga võid ta lihtsalt kustutada, viia ainult kontrollija edasi ja tekitada tegelase uuesti, aga anda vanad elud, kuulid jne.

Mina kasutan kontroll- või jumalobjekti pea kõige jaoks, raskusastmest leveli ajani ja nii edasi. oleneb mängust muidugi.

Paljudes GM näidetes on ka olemas niimoodi, jumal-objekti nimi on "controller".
Minu meelest on ainult see nimi haigelt loll, "controller" on liiga pikk koodis kirjutada. Kasutan ühe-kahetähelisi nimesid ise.

[Muudetud: 2-1-2009 InCreator]
Emo2: InCreator
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jnt
Veebiguru
Avatar

Liitunud: 3.2.2005
Postitusi: 731
[EEMAL]




postitati 2.1.2009 23:57 Tsiteeri


inc, isegi teen samamoodi... Viimane leiutis, milleks oli mapmaker, sisaldas vist ainult 1'te objekti... see tegeles lihtsalt k6igega... :P

controller ja pikk ja lohisev nimi... mina kasutan objekti nimega "c". :D

GigAHerZ Web - http://jnt.pri.ee/
Banner Exchange - http://be.jnt.pri.ee/
Mission Possible - http://web.zone.ee/mispos/
Black Nova Traders - http://bnt.jnt.pri.ee/
Aktsioon I: jnt
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm