[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
 Lehekülgi:  1  2
HELP: Vaja täpseid õpetusi
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 06:09 Tsiteeri
HELP: Vaja täpseid õpetusi



Nii siis hakkasin ka GameMakeriga tegelema ja oleks soov teha taolist mängu naq on valmis tehtud kylavanem aga probleem on selles, et ei oska otsida õpetusi mida läheks vaja sellise mängu tegemiseks .

Et äkki saate vajalikke linke anda kus on vajalikud õpetused sellise mängu tegemise jaoks või siis mingeid märksõnu mille järgi otsida .

Kui kellegil on anda sellist mängu faili mida saab avada gm-iga siis ma saaks koodi ümber kirjutada ja vaadata kuidas asi tehtud on .

Ja selline küsimus veel, et kas selline mäng on tehtud ainuld GM-iga või on siin kasutatud teisi programme ka?Kui jah, siis milliseid?

Tänud kõigile kes üritavad aidata ja kellel midagi tarka pole öelda siis palun ärgu postitagu .

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 13:18 Tsiteeri


Kunagi ammu sai Gm-iga see esimene õpetus läbi tehtud ja mingi 3 leveliga mäng sai valmis ka vist aga noh see oli mingi 2 aastat tagasi ja siis läksin php peale üle aga nüüd üritan siis gm oskust arendada ja
selle esimese õpetuse tegin eile uuesti läbi ja tegin veel need 6 osa ka läbi
http://noobschool.increator.pri.ee/1osa.html
http://noobschool.increator.pri.ee/2osa.html
http://noobschool.increator.pri.ee/3osa.html
http://noobschool.increator.pri.ee/4osa.html
http://noobschool.increator.pri.ee/5osa.html
http://noobschool.increator.pri.ee/6osa.html

Siia otsa üritan ise siis tulistamist ja hävimist juurde teha, aga see selleks .

Suured tänud nende linkide eest muidu(y) ja kõik soovitused on kindlasti oodatud .

Tsitaat:
Tsitaat: Peeter1000
Õpetused ja näited:

Eesti keeles:
http://www.dmgamez.pri.ee/foorum/forumdisplay.php?fid=24
http://www.zone.ee/he/

Inglise keeles:
http://gmc.yoyogames.com/index.php?s=f22a4dc5c46e9b06d2095d164e0497a1&showforum=28
http://www.yoyogames.com/make/tutorials
http://users.nni.com/cmagicj/gme.html
http://homepage.ntlworld.com/rob.goldfish/gamemakerindex.htm (lehe alumises osas)


võiksid ise ka googlest otsida ;)


Et naq minuarust abi küsimine pole keelatud ja oleks vaja detailsemat abi, kuna googlest on nii raske otsida kui ei tea mis märksõnu võiks kasutada seal otsingus .


Ja minu arust tuleks foorumile kasuks ka kui üritaks kohe foorumis aidata mitte igasse teemase kirjutada et otsi googlest , et foorumil puudub ju mõte... või mis?





[Muudetud: 15.4.2008 JanaR]

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jorss
Level 12


Liitunud: 25.1.2005
Postitusi: 951
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 13:34 Tsiteeri


probleem on selles, et külavanemat ei tehtud õpetuste abil.
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorssKambakas I: jorss, Perfoon
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 14:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: jorss
probleem on selles, et külavanemat ei tehtud õpetuste abil.


Nii ta tavaliselt on jh. Oleks võimalus küll source välja võluda kuid see oleks jõhker autorikaitse rikkumine, et pole aus autori suhtes, kes on ikka tööd teinud asja loomiseks.
Kui saaks autorilt loa näiteks õppematerjali tingimustes source välja luua siis arvatavasti oleks asi olemas.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
jorss
Level 12


Liitunud: 25.1.2005
Postitusi: 951
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 15:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: dm11
Tsitaat:
Ja minu arust tuleks foorumile kasuks ka kui üritaks kohe foorumis aidata mitte igasse teemase kirjutada et otsi googlest , et foorumil puudub ju mõte... või mis?

Täpselt

tuleks kasuks ka see, kui inimesed uuriksid ise enne asja, kui foorumist abi küsima tulevad.
Platform II: -DMI-; H0lx&jorssJõulumäng I: h0lx&jorssKambakas I: jorss, Perfoon
Vaata kasutaja profiili Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 15:49 Tsiteeri


Ei, te olete valesti aru saanud ...
Ma ei taha sama mängu teha vaid taolist ehk süsteem oleks enamvähem samasugune ...

Et ma ise üritasin ka selle kareliga ühendust võtta aga ei ole veel e-mailile vastu kirjutanud :D

Ja äkki ikka annate väikest infot mis ma googlesse kirjutaksin?

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 20:36 Tsiteeri


Põhiliselt kõige targem oleks nii et hakkad mängu tegema ja kui mingi asjaga hakkama ei saa otsid just selle jaoks õpetuse vms.
Niimoodi ette leida asju endale on sisuliselt raske. Osad asjad on ka kergemad ja saab loogika abil ära lahendatud.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 20:37 Tsiteeri


Vot nii on juba hea !
Et oleks vaja nüüd sellist asja teada , et kuidas ma saan teha mapi naq külavanemas on ?
Kas ma pean iga selle jupi tegema seal eraldi opjektiga või saab kuidagi kergemalt teha?

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 20:45 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: JanaR
Vot nii on juba hea !
Et oleks vaja nüüd sellist asja teada , et kuidas ma saan teha mapi naq külavanemas on ?
Kas ma pean iga selle jupi tegema seal eraldi opjektiga või saab kuidagi kergemalt teha?


Ega sul muud üle ei jää jh. tark on nii teha et kui sul on üks nö default muru siis see katku tervet su ruumi. Siis muud tükid olgu objektid, kuna neid juppe on vaja siis ju mängu ajal muuta kas metsa või mõne hoone tüki asemel.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 15.4.2008 21:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: jnt
crypton, et kiirus väga ei kannataks, võib ju tegelt aint üks control objekt olla, kus siis 2'e mõõtmelise array'na on map kirjas ja mille järgi see sama control objekt map'i joonistab. Siis ei ole igal majal nt selliseid muutujaid nagu speed ja direction ja 100 teist asja veel, aga see on küllaltki keeruline teema.

Kuid teemaalgatajale siis täpsemalt, et mõtle avatult ja näed, et võimalusi on must miljon ja tegelikult kõige raskem osa on otsustada, mis variandi sina valid.


mjh kui joonistada ainult sprited siis. kuid arvestades strateegilist mängu, siis kiirus väga tunda ei annagi. Oleneb kui suureks ruum ajada. Aga jh võimalusi on palju

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 05:42 Tsiteeri


No ma üritan täna midagi teha ja kui vaja midagi siis küsin .
Aga üks küsimus veel , et kas on mingi koodi manuaal ka olemas we?
Et on ära kirjeldatud mida mingi asi koodis teeb

Näide:
if - plapla
else - plapla
with - plapla
jne
Kui kuskil on olemas siis oleks tore kui annaksite mulle selle !

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 05:48 Tsiteeri


Võtagi GM manual lahti. Index leht ja siis kirjuta if ning leiadki.
Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 13:16 Tsiteeri


Küsimus selline siis et kuidas ma saan nii teha et kui mul on näiteks 5 maja objekti ruumis siis ta lisaks väärtusele maja 5
Või noh et koodis oleks asi nii
maja=5;

[Muudetud: 16.4.2008 JanaR]

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 13:57 Tsiteeri


Oot naq ma aru saan on siin hetkel asi vist nii et kui objekte on 5 siis on maja=5; Aga kui ma näiteks ehitan 1 maja juurde või hävitan ühe maja siis muutuks see number ka majal

Aa sain juba ... maja = instance_number(o_maja);

[Muudetud: 16.4.2008 JanaR]

Nüüd oleks vaja sellise asjaga abi et näiteks mul on kaardil üks maja ehitutud ja kui tahad teist ehitada ja ehitad teise maja peale siis ta ei lubaks ...

Et siis kontrolli oleks vaja et kontrollib kas teine objekt on ees või ei


[Muudetud: 16.4.2008 JanaR]

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 15:02 Tsiteeri


Nii ei saa :s

Hetkel mul on tehtud nii !

if (mouse_check_button_pressed(mb_right))
{
with(o_res)
{
ehitus = show_menu('Ehita silo/1000.-|ehita maja/1500.-|Kasvata Puu/200.-',3)
if ehitus = 0{
if(raha < 1000){
show_message('Teil pole piisavalt pappi'); } else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_silo);
raha-=1000;
}}
if ehitus = 1{
if(raha < 1500){
show_message('Teil pole piisavalt pappi'); }else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_maja);
raha-=1500;
}}

if ehitus = 2{
if(raha < 200){
show_message('Teil pole piisavalt pappi'); } else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_puu);
raha-=200;
}}
}
}

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
veka8
^^
Avatar

Liitunud: 19.7.2006
Postitusi: 1096
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 15:34 Tsiteeri


aga pane enne instance_create()-i, if place_free(mouse_x,mouse_y)
Vabateema I: veka&pets
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 17:02 Tsiteeri


Ei tööta :s
http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
veka8
^^
Avatar

Liitunud: 19.7.2006
Postitusi: 1096
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 18:53 Tsiteeri


pane siis, et if place_empty(mouse_x,mouse_y)
Vabateema I: veka&pets
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 19:47 Tsiteeri


Proovisin nii ka juba aga siis ta ei lubanud üldse ehitada ...
http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 20:04 Tsiteeri


Kood:

if (mouse_check_button_pressed(mb_right))
{
with(o_res)
{
ehitus = show_menu('Ehita silo/1000.-|ehita maja/1500.-|Kasvata Puu/200.-',3)

if ehitus = 0{
if(raha < 1000){
show_message('Teil pole piisavalt pappi');
} else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_silo);
raha-=1000;
}
}

if ehitus = 1{
if(raha < 1500){
show_message('Teil pole piisavalt pappi');
}else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_maja);
raha-=1500;
}
}

if ehitus = 2{
if(raha < 200){
show_message('Teil pole piisavalt pappi');
} else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_puu);
raha-=200;
}
}
}
}


Esmalt kui sa veel oma koodi ei liigenda siis tee seda ja soovitatavalt ka siin foorumis!

Nii arvatavasti peaksid kontrollima objekti asukohta siis kui tahad teda luua. Kuid et asja hoida kompaktsena, siis on ka võimalus et kontrollida ühe if küsimusega. Kuid enne on vaja luua parent objekt kõikide loodavate objektide jaoks, nagu majad, silohooned vms.

Tee minig parent objekt oma loodavate objektide jaoks. Pane kõigi loodavate obejktide Parent lahtris see vastav parent mille sa just tegid. Nt kui parent objekti tegid building_parent ja sul on loodav objekt maja siis objekt maja parentiks panedki building_parent. Ja nii kõikidel loodavatel obejktidel.

Nii ja nüüd kontrollidki kas selle parenti-iga toimub kokkupuude. Trikk on selles et kui iga loodav objekt on mingi objekti parent siis saab teda leida ka parent objekti alusel. Parent objekti all olevad objektid omavad ka parenti omadused. eventide koodi sisu on vaja eraldi välja kutsuda evend_inherit kui tahad et child objekt suudaks nö executeida omas eventides parenti koodi. Loodan et on arusaadav aga natsi kahtlen. xD. Anyways:

Kood:

if (mouse_check_button_pressed(mb_right))
{
if place_empty(mouse_x,mouse_y){ //kas hiire asukoht on kokkuõrke vaba
with(o_res)
{
ehitus = show_menu('Ehita silo/1000.-|ehita maja/1500.-|Kasvata Puu/200.-',3)

if ehitus = 0{
if(raha < 1000){
show_message('Teil pole piisavalt pappi');
} else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_silo);
raha-=1000;
}
}

if ehitus = 1{
if(raha < 1500){
show_message('Teil pole piisavalt pappi');
}else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_maja);
raha-=1500;
}
}

if ehitus = 2{
if(raha < 200){
show_message('Teil pole piisavalt pappi');
} else {
instance_create(mouse_x,mouse_y,o_puu);
raha-=200;
}
}
}
}
}


Toppisin siis juurde

if place_empty(mouse_x,mouse_y){ //kas hiire asukoht on kokkuõrke vaba

koodijupi kohe peale nupuvajutust. Teoreetiliselt peaks töötama. Muidugi see kas place_free vms vaata jällegi manualist mida miski täpsemalt kontrollib.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 20:22 Tsiteeri


See empty värk ei tööta ikka ... Et nüüd ta ei ava isegi seda popup akend kus saab neid valida !
http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 20:23 Tsiteeri


ei ega ta nii vist ikka ei tööta jh. :)
äkki sobib nii:

if !place_meeting(mouse_x,mouse_y, sinu_parent){

äkki nii peaks ikka olema. Et pop-upi ei peksagi ette sest nii on kood hetkel kirjutatud et kui kokkupõrge esineb ei saa midagi seal teha. Kui tahad et midagi ikka näitaks siis pead elsina ta eraldi välja kriblama. ja ! on funktsiooni ees tähtis kuna on vaja et place_meeting-ut ei toimuks kui toimub on return väärtus 1 ja kui sellele ! ette panna siis vastavalt boolean väärtusele pöördub ta truest (1) false-ks (0).

Oi ma ikka oskan segaselt kirjutada. Aga eks ma täna õppinud ka kooli asju nagu segane :s

Jõudu.

[Muudetud: 16-4-2008 Crypton]

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 16.4.2008 20:55 Tsiteeri


Nii leidsin ise lahenduse ja tänud selle parent õpetuse eest aga jah selle if place asemel panin ma
if position_meeting(mouse_x,mouse_y,building_parent) {

Aga nüüd on selline probleem et kui avad popup akna ja valid seal mida ehitada tahad siis ta ehitab kuskile allapoole selle ehitise aga oleks vaja nii et ta ehitaks sinna kus ma teise klõpsuga avan popup akna !

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
JanaR
Level 2


Liitunud: 15.4.2008
Postitusi: 20
[EEMAL]




postitati 17.4.2008 11:39 Tsiteeri


Nüüd on kõik ok värk .... töökohti,töölisi,elukohti ja muid ressursse loeb ja ehidtada saab ka aga nüüd probleem selles et oleks vaja kuidagi see maapind valmis saada naq kylavanemas oli ... Aga jah hetkel pole veel midagi sobivat leidnud kuidas teha.

Iga soovitus,näide,õpetus,fail on oodatud .

http://bigcitylife.pri.ee/bclbanner.gif

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 17.4.2008 14:44 Tsiteeri


Room edit aknas pane isomeetrilist tüüpi grid jooned paika. Ja siis sisesta vajalik suurus 64x32 vms ja hakkadki oma objekte sinna panema isomeetriliselt.
Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
 Lehekülgi:  1  2

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm