[ARHIIV] mängumeistrid
Pole sisse logitud. [Logi sisse ]
Mine lehekülje algusesse
Prinditav versioon | Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse  
Väljaspool exet laadimine
koolisolen
Bännitud


Liitunud: 29.11.2006
Postitusi: 278
[EEMAL]




shocked.gif postitati 16.9.2007 13:53 Tsiteeri
Väljaspool exet laadimine



Et nag kuda teha nii et laeb sprited ja asjad kuskilt kaustast kus on salvestatud mängu exe?

Teema pealkirjsatame ka ikka õigesti
Crypton


[Muudetud: 16.9.2007 koolisolen]

[Muudetud: 16-9-2007 Crypton]

Üllatus!Kliki siia!
http://sb.live.ee/estonian.gif
PSST!(ma pole päriselt bännitud,ainult timbati rahu pärast)
PSST2! olen küll bännitud, ma ei saa ju postitada :D

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
koolisolen
Bännitud


Liitunud: 29.11.2006
Postitusi: 278
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 14:58 Tsiteeri


kust ma seda addin ?
Üllatus!Kliki siia!
http://sb.live.ee/estonian.gif
PSST!(ma pole päriselt bännitud,ainult timbati rahu pärast)
PSST2! olen küll bännitud, ma ei saa ju postitada :D

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 15:23 Tsiteeri


sprite/background (jne) _add näiteks lisab kuskil mängu keskel mängu vastava ressursi tüübi nagu sa seal funktsioonis märgid.

Nii et kasuta kus seda parajasti vaja ressursi laadida on. Ise ressurside haldamine nõuab omamoodi mõtlemist ja üldist pilti kogu su mängust.
Üldiselt oleks sul vaja siis need asjad addida siis kui objekti tekitad nii et Create event.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
koolisolen
Bännitud


Liitunud: 29.11.2006
Postitusi: 278
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 15:57 Tsiteeri


ma olen algaja nii et vajaks paremat põhjendust :

Süsteemist räägib sulle pilt ise: http://img146.imageshack.us/my.php?image=piltlihtsaltmx1.gif

Aga kui saad aru siis vajan step by step põhjendust kuda seda värki teha saaks


Edit: proovin suuremat sorti mängu teha mis nõuaks heasti ruumi.



[Muudetud: 16.9.2007 koolisolen]

Üllatus!Kliki siia!
http://sb.live.ee/estonian.gif
PSST!(ma pole päriselt bännitud,ainult timbati rahu pärast)
PSST2! olen küll bännitud, ma ei saa ju postitada :D

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
koolisolen
Bännitud


Liitunud: 29.11.2006
Postitusi: 278
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 17:34 Tsiteeri


ma küll sealt selgelt aru ei saa

*saaks aru step by stepiga

[Muudetud: 16.9.2007 koolisolen]

Üllatus!Kliki siia!
http://sb.live.ee/estonian.gif
PSST!(ma pole päriselt bännitud,ainult timbati rahu pärast)
PSST2! olen küll bännitud, ma ei saa ju postitada :D

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 17:43 Tsiteeri


nuh samas ressurside haldamine ise ei oel eriti algaja teema. :)
Nuh kuidas seda lihtsamaks teha... Mina ise olen kasutanud veel keerulisemat moodust kasutades REAL Loading süsteemi, kuid sinu puhul ma seda rakendama ei hakka. (minule on see isegi lihtsam ja turvalisemxD)

Põhiliselt et sealt väljaspool exe-t olevatest spritedest ja muusikast kasu oleks ei tohiks sul mängu projekti ressurside all olla samu ressurse sees (sprited ja muusikad jms). Kasuta oma projektis ainult maske või mingeid muid spritesi mille järgi sa oma objekte ära tunneksid. Üks pilt mu AirRace ressurside haldamisest:

Klikka et näha suurendatult
http://img443.imageshack.us/img443/3656/jkrewgnpbw2.th.jpg

Nagu näed on backgroundid mul sellised ühte värvi ruudud, mis on tiledena sinna pandud, tegeliku tile suurus on kordades suurem aga et hoida exe laadimise aega lühikisena olen teinud selle tagatausta tile "maski" väiksemaks (selle saavutamine on aga veidike keerulisem. Enne tuleb tegeliku tile suurusega mask teha ja siis see ruumis paika panna. Kui paigas võib alles sprite editoris tema suurust vähendada) ja ruumides on ainult autode rohelised maski ruudud. Roheline ring "fanTop" annab mulle märku et seal asetseb selline objekt kuigi pilt mängus selline temast ei ole. jne

See on selline baas mida sa kasutad, et lihtsalt oma levelit üles ehitada. Sealsed sprited on väiksed ja ainult annavad igale objektile tema selle iseloomu et see on just see objekt mis sa sinna paned. Jõle keeruline on ju eristada vaenlasi ja seinu kui nendel on ühine tühi-sprite. (NB! nagu mainisn ei tasuks kasutada siin nende eristamisel nende spritesi mida sa mängus kasutad, muidu pole väljaspool exe-t laadimisest kasu)

Nii nüüd kuidas saada nende "iseloomu spritede" asemele need sprited mida sa tahaksid mängus tegelikult näha?
Siin tulevadki mängu sprite_add, music_add jms, olenevalt sellest missugust ressursi sul vaja laadida on.
Mina teeks nii et oleks üks o_loader objekt mis laeb mängu kõik vajalikud ressursid korraga. See on ka kiirem võimalus ja nõuab vähem arvuti ressursi.
(sellesmõttes et kui lood 10 vaenlast ja iga create evendis laeb igaüks omale sprite siis ohhoo kus imeb mälu. Selle asemel võiks ju ainult yhte laetud spritet kasutada)

Kui sul vaja selles ruumis tegelast, seina, tagatausta ja vaenlase pilti vb ühte lugu ka siis laegi need vastavalt.

Ütleme et su ruum algab (Room start) siis laeme o_loader-iga vajalikud ressursid.

Room Start:
global.s_tegelane = sprite_add("\data\tegelane.gif",ja mis siit kõik edasi tuleb)
jne

See laeb siis tegelase.gif pildi data kaustast. Nagu näha on ta ka muutuja all, mistõttu saame teda tulevikus kasutada. Nüüd kui tegelase pilt laetud paneme ta tegelase objektil tööle. Selleks avame tegelase objekti:

Create:
sprite_index = global.s_tegelane //see asendab tema maski sprite laetu omaga

Draw:
Ja joonistad ikka ta:

draw_sprite(sprite_index,1,x,y)

Sel juhul oleks tark isegi kasutada sprite_replace()-i. o_loader objektis sprite_add asemel.

Või lihtsalt:

draw_sprite(global.s_tegelane,1,x,y)

Ja nii kasutad seda kõikide muude ressursidega. Mõte lihtsalt selles et lae kuskil objektis kõik vajalik korraga ära (soovitatavalt see kogus mis sul ikka vaja on selles ruumis) ja kui ruum otsas saad need ressursid taas ära kustutada et jälle kiirust juurde saada.

Pikk ja keeruline jutt kuid kes ütles et see kerge pidi olema.

[Muudetud: 16-9-2007 Crypton]

[Muudetud: 16-9-2007 Crypton]

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
koolisolen
Bännitud


Liitunud: 29.11.2006
Postitusi: 278
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 18:32 Tsiteeri


:s võibolla saan selgeks , väga raske mul sealt teha

aga kui kelelgil vähegi võimalik muutke aina lihtsamaks:happy:

[Muudetud: 16.9.2007 koolisolen]

Edit:või veel parem näide sourcest siis exest ja kaustadest kus asjad olemas kõik

[Muudetud: 16.9.2007 koolisolen]

Üllatus!Kliki siia!
http://sb.live.ee/estonian.gif
PSST!(ma pole päriselt bännitud,ainult timbati rahu pärast)
PSST2! olen küll bännitud, ma ei saa ju postitada :D

Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum Vaata kasutaja MSN-i
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 19:04 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: dm11
aga airraces pole siis resursside laadimisest väljaspool mängu kasu . Teeb vaid mängu suuremaks. Muidugi on teine teema, kui enne exe tegemist kustutad kõik sprited ära sest mängust väljas laetakse nkn uued sprited.


Nuh kui sul on nagu need sprited sees et ära tunda objekte saad väljaspool exe laadimist teha ju sprite_replace-ga, mis airrace puhul oligi tehtud. Seal kus spritesi polnud need add-iti. background ka replace-ga. Et siis sellisel juhul peab ka seal pikas jorus ka nii tegema. (ju vist seal mainisin ka)

[Muudetud: 16-9-2007 Crypton]

[Muudetud: 16-9-2007 Crypton]

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 16.9.2007 20:14 Tsiteeri


sprite_replace jätab ikka 1x.
Ega nuh kui suudad oma objekte eristada siis võid ju ilma selle iseloomu spriteta asja teha. Mõte ongi selles et need sprited mis projektis kasutan on ikka tunduvalt väiksemad kui need mis ma laen. Mida saab asendada neid asendan, millel pole siis sellele lisan. Nii et võit on. Võit ka selles et ma ei pea ju kõiki spritesi yhte ruumi korraga laadima. Ühes ruumis yhed teises teised.
Samas kui sprite tyhi siis tekib tsipa raskusi ka maskiga, siis pead collision maski ikka ju laadima. Vaevalt et laetud ilus pilt nii hästi alati sobib.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum
Crypton

Avatar

Liitunud: 18.12.2005
Postitusi: 1604
[EEMAL]




postitati 17.9.2007 15:38 Tsiteeri


Tsitaat:
Tsitaat: dm11
jah, sprite_replace jätab üks, aga tegelikult teeb see ju sul mängu mahu suuremaks.
sprite_replace küll. see ju mängu alguses aga see rohelise ristküliku sprite teeb mängu exet ikka suuremaks + veel sprited väljaspool mängu. Antud olukorras on väljaspool mängu spritede laadimine kahjulik, kuna see ei ole ruumi kokkuhoid, vaid suuremaks tegemine.


Ega tegelt tänapäeval see suurus ei ole määrav (minule see vapsee ei loe. Isetehtud mängud vaevalt 100 mb ületavad). Loeb kui kiirelt suudab mäng selle asja üles laadida. Seal projektis need mõned sprited ei tee hullu midagi pealegi jääb ju väiksemaks ka exe võrreldes sellega kui sa paneksid mängus esinevad sprited projekti mida sa nüüd väljaspoolt laeksid.

Need iseloomu sprited peavad ikka tunduvamalt väiksemad olema resolutsioonist, piisavalt et oma objektid ära tunda, see asi on muidugi mugavuse mõttes. Mul pole midagi selle vastu kui suudetakse objekte eristada ilma nende väikeste spritedeta. See on kasutaja enda teha. Kui otsustab nii siis nuh saab veelgi rohkema kasu sellest. Mina ei näe mingit kahju ainult kasu.

Maze I: CryptonRalli III: Crypton<br>
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Otsi kasutaja postitusi Saada privaatsõnum

Hetkel loevad seda teemat:
Mitte ühtegi - 1 külaline

Mine lehekülje lõppu





Foorumi algbaas põhineb XMB mootoril, modifitseeritud Valter Pundi poolt
Kodulehekülg on tehtud Valter Pundi poolt vpundi ät gmail punkt komm