Foorumi logo

Järgmine võistlus (küsitlus)
valter - 28.10.2009 12:16

Ise pooldaksin kosmosemängu ja aktsioonmängude rrrrematchi.


Peeter - 28.10.2009 12:34

Steampunk on puudu jah.


InCreator - 28.10.2009 12:58

AI ja/või Aktsiooni rematch. hääle andsin AI eest.


simmo - 28.10.2009 13:34

"mitte-ühtegi-spritet mäng. Kõik on tehtud kas fontides, rectangletest jne.." võib tulla päris huvitav


valter - 28.10.2009 14:11

"Variant "muu" peaks ka olema edasistes küsitlustes, kajastaks reaalsust paremini."

mhmh, kui muu saab häälte enamuse, siis teen uue hääletuse, kus on samad variandid+uued+muu, siis saab ikka nt "muu" häälteenamuse...

veniv


Caupo - 28.10.2009 15:27

Ise pooldasin kosmosemängu :)


normann - 28.10.2009 15:33

Kambakas mby?Actionmängudega oleks osadel eelis ju, neil kes valmis ei jõudnud õigeks ajaks.
Majaehitus oleks ka suht kiv ma usun.Kambapeale Sims1?


timoolen - 28.10.2009 21:27

See ilma spritedeta mäng kõlab hasti. Aga ma saan ju teha fondi milles iga täht kujutab mehikest jooksmas ja saan teha animeeritud jooksva mehikese.(See kõlab kahtaselt sest ma väsin õhtuks ära)


Kazpar - 28.10.2009 21:40

pooldan action rematchi.
kaua veel hääletus kestab?


icedude - 29.10.2009 09:48

mitte-ühtegi-spritet mäng. Valisin ma. Miks, sest tundub, et selles stiilis saab kiiresti ja lihtsalt mänge teha.
Why? Sest kõik flash mängud on ilma sprite-ideta and Im a big fan of those. Ja teatudmõttes võik paremini defineerida, mis asi on Mitte ühtegi sprite-i, ehk mis asi on sprite. Nt, kui sa tekitad üksikutest pixlitest pildi ekraanil, siis ei ole ju tegemist spritega, vaid punktidega.


InCreator - 29.10.2009 10:52

See on vaieldav. Mis siis, et vektorid on.
Tegelased ja asjad koosnevad ikkagi animeeritud eraldi üksustest. Kuidas nimetada vektormehikest, kellel on mitu frame animatsiooni?

Mida wiki ütleb?

sprite -- "a two-dimensional pre-rendered figure"

Mida on vektortegelane täpselt sama palju kui joonistatud.
Tõsi küll, pre-rendered on natuke mööda vist... Renderdatakse küll enne vist, aga mängu laadides. Nii et pole päris reaalajas ega ka päris PRE-render (erinevalt pildifailist, mille "render" toimus juba joonistusprogammis).

Ja flashi vektoritel on minu teada 2 koordinaati, seega 2D.

Aga konsensus on, et animeeritud 2D üksus on sprite ja reaalajas 3D üksus on mudel.

Pealegi, you're missing the point. Selle asemel, et mõttest aru saada, kukkusid tähti närima.


Heretic - 30.10.2009 13:31

miks on ainult 20 hääletanut, raske otsus ju kui esimest/teist kohta jagatakse kuue poolthäälega (mõlemad omavad 30% koguhäältest). Minumeelest oleks väärt idee saata kõikidele kasutajatele PM üleskutsega hääletama, et mis võistlusel oleks nendearust huvitav osaleda/hinnata, ja mitte mängida(sest arvan, et foorumis on palju rahvast kes mängivad heameelega ükskõik mida, üldjuhul actionit ja ei pruugi arvestada sellega, et asi oleks meistrile huvitavam ja tal oleks suurem võimalus originaalitsemiseks). Lõppkokkuvõttes oleme me gamemakerid mitte gamerid, ja võistluse tulemused võiks olla huvitavad tegijale mitte tarbijale.


Peeter - 30.10.2009 14:32

Või teeks hoopis OSG (One Script Game) kus kõik kood on ühe ruumi creation codes ja peale selle pole midagi (ei ühtegi objecti, ei ühtegi spritet, häält, tausta, pathi, scripti, fonti, ega väliselt laetud asju.


Perfoon - 30.10.2009 14:38

Vat see ,Peeter, on juba müsteerium.


Peeter - 30.10.2009 14:39

Hääled ja sprited ja taustad on kõik võimalik koodiga teha. (ilma väliselt laadimata, 100% koodis)


Kazpar - 30.10.2009 14:55

Tsitaat:
Tsitaat: Peeter
Või teeks hoopis OSG (One Script Game) kus kõik kood on ühe ruumi creation codes ja peale selle pole midagi (ei ühtegi objecti, ei ühtegi spritet, häält, tausta, pathi, scripti, fonti, ega väliselt laetud asju.

haha, ma tegin siukse mängu muideks.
aga algajad tahavad ka osaleda ju =)


Perfoon - 30.10.2009 14:55

Selles suhtes, et meil on Game maker mis ei oska ise isegi piiksu teha, arvestades, et dll'id lähevad ka välise laadimise alla. Mul ei ole mingit ettekujutst kuidas teostada mängu primaarset tsüklit, näiteks nupuklahvide kontrollimist ja seda create eventis.


Peeter - 30.10.2009 14:58

Tsitaat:
Tsitaat: Perfoon
Selles suhtes, et meil on Game maker mis ei oska ise isegi piiksu teha, arvestades, et dll'id lähevad ka välise laadimise alla. Mul ei ole mingit ettekujutst kuidas teostada mängu primaarset tsüklit, näiteks nupuklahvide kontrollimist.
No objectid saab teha koodiga, sprited saab joonistada koodiga, helid saab teha koodiga. Kõik on võimalik, ainult natuke raskem.


Perfoon - 30.10.2009 15:06

Jah Peeter, aga räägi kuidas sa Game makeris create eventis minig pildi liikuma paned, eeldades et sa ei kasuta selleks GM'i sisseehitatud speed'i?

Noh jah, ma sain just pihta. Nagu pmts kirjutada koodi koodi sees! Aga see on jaburus. Selles suhtes, et noo kuule! Seda küll kasutatakse jah, vahel. Aga sellises formaadis, no ma ei tea.


Peeter - 30.10.2009 15:12

Tsitaat:
Tsitaat: Perfoon
Jah Peeter, aga räägi kuidas sa Game makeris create eventis minig pildi liikuma paned, eeldades et sa ei kasuta selleks GM'i sisseehitatud speed'i?

object_event_add(object0,ev_step,0,"x += 5;");


Perfoon - 30.10.2009 15:14

Igatahes ei ole see enam ühe skripti, objekti ja mis iganes mäng, vaid mäng, kus lihtsalt genereeritakse vajaminev ühe skripti sees.


Peeter - 30.10.2009 15:20

Kaasaarvatud sprited, hääled, musa, taustad jm tehakse koodiga.


Herra_Huu - 30.10.2009 18:20

Aga milleks siis üldse GM? Miks mitte C++ vms?


Kazpar - 31.10.2009 01:30

millal hääletus lõppeb?


Pilvemees - 31.10.2009 01:53

ma leian, et osa neist võistlustest võtavad ära aja, mille mängumeistrid võiksid kulutada KORRALIKU mängu tegemiseks. Tehakse näiteks 1 skripti mänge - millest ei tule midagi välja - miks me peaks sellist ajukeppi tegema, sama loogikaga võime c asemel assemblerit progeda, aga milleks?, või mänge mida ei ole võistluse jaoks jõutud ära viimistleda ja mis enam hiljem huvi ei paku ja jäävad vaid autori enda kõvakettale.

:epic:


Perfoon - 31.10.2009 07:58

Õige Timmo, vat seda minagi. Üldse on võistlused nagu korraliku projekti mingisse kasti surumine. Pigem võiks teha mingi süsteemi millega toetada õigeid mängumeistreid, kes tõesti teevad tiimi, valmistavad midagi ägedat ja ei jäta asja pooleli. Aasta mäng ja avalda midagi teema lähevad täpselt selle alla!
Võistlustega aga surume me mingi kindla teema mängutegijatele peale ja pole siis ime, et huvi pärast võistluse lõppu ära kaob.


Kazpar - 31.10.2009 11:08

tegelt võiks olla tõesti vabateema, palju heasi mänge tuleks, kõigi poolikud projektid tahetakse ma arvan selleks valmis teha, ja saakski palju häid mänge=)


Kazpar - 31.10.2009 12:20

ise valid kas võtad kedagi appi või ei võtta :D


valter - 31.10.2009 14:57

ok, teeme siis no limit võistluse. Ainuke limiit on tähtaeg.


Pilvemees - 31.10.2009 15:57

jätaks väikese pausi sisse, väike vacation eelmise võistluse vahel. Alustaks uue võistlusega ntx 1. dets ja lõpp oleks ntx 3.märts


valter - 31.10.2009 16:08

pmst tegelikult võib kohe alustada, mida varem, seda parem. Kes hakkab kohe tegema, kes hakkab pärast poole tegema. Lõpptähtaeg on ikka 3 märts nt.


Kazpar - 31.10.2009 17:09

no vahet pole, mängu alustad millal tahad ju


icedude - 1.11.2009 12:16

Kas mingi teema mänguarendus tööriistade kohta oli...ma nagu ei ole tähele otseselt pannud? Vabavaralised mapeditorid, sfx, gfx jne editorid, foorumlaste enda või kellegi teise tehtud. Iga kord kui mingi mängu mõte tuleb siis järgmine mõte kohe peale seda on kui keeruliseks osutub infrastruktuuri loomine sellele ehk siis kõiksugu editorid ja värgid. Okey, iseenesest netist leiab igasugu editore ja värke ning üldiseks kasutamiseks on nad väga head. Aga mis siis kui su mäng vajab mingid erilist editori funktiooni? Siis tuleb ise teha.

Nt 8bit mäng, mis võistluseks valmis ei saanud. Mul oli tehtud nii, et mees koosnes 3 eri jupist. Pea, käed koos relvaga ja keha. Igal keha osal on veel omakorda animatsioonid. Idee oli selles, et siis oleks võimalik kiiresti uusi mehi mängu teha ja korduvkasutada keha osi. Aga selle jaoks on vaja midagi, millega sünkroniseerida kõik keha osad iga frame-i jaoks. Ma ei viitsinud selle jaoks editori teha ja tegin hardcoded in:D. Nii sai kiiremini, kui hakata from scratch tegema mingit editori. Ma tõsiselt jälestan editoride tegemist, sest vahest võtab mul 2 päeva et otsustada, kas OK nupp peab olema vasakul nurgas või paremal ja hakkan igasugu naljakaid gui kasutamis viise looma ja leiutama ning kasutajasõbralikuks tegema jne. Ja guess what, ka selle tavalise OK nupu tegemiseks isegi on vaja editori. Jah, paint,ps ajab asja ära. Aga kui tahad teha mingi väga erilise animatsiooniga või käitumisega nuppu? Ühe tegemine pole eriline brainfreeze, aga nt 4 erineva mängu jaoks kokku 100 tükki.(Iga nupp on isemoodi ja eriline). Või map editorid, mis ei ole mõeldud tile based mängudele. Mingil määral saab ka tilebased editoridega teha...aga need mis ma olen näinud on selle jaoks suht mõtetud.

Viimasel ajal on tekkinud väga tõsine vajadus igasuguste spetsiifiliste editoride jaoks. Nüüd siis olen asunud tegema baas mootorit, et siis võimalikult kiiresti saaks selle peale ehitada editori, mis haldaks endas neid spetsiifilisi funktsioone mille jaoks vajadus tekib.