Foorumi logo

Kuidas kiiremini mänge teha?
batoonike - 25.3.2011 12:59

Kui tahta oma mängudega raha või feimi genereerida või lihtsalt hea inimene olla, siis genereeritud kasum on seda suurem, mida kiiremini mäng valmis saab. Kui mäng saab valmis 3 kuuga ja seda saab müüa kokku 10k eest siis sama mängu pooleteise kuuga valmis tehes oleks kasu kaks korda suurem. Või inimesed kaks korda kiiremini õnnelikuks tehtud. Lihtne!

Seega paluks pro nõuandeid, kuidas kiiremini mängud valmis saada!

Alustuseks:

1. Lülita msn ja IRC välja

2. Lülita browser välja

3. Lülita telekas välja

4. Lülita RSBot välja selles arvutis, kus teed

5. Õpi GM hotkeyd selgeks

6. Õpi tekstis liikuma ja selekteerima klaviatuuriga: ctrl + C, ctrl + V, ctrl + X, shift + nooled, End, Home, shift + End, shift + Home, ctrl + A
kui tekst on selekteeritud siis võid kohe kirjutama hakata, ei pea ära kustutama "sinist" teksti enne. jmt

7. Mõtle üldjoontes välja, milline mäng lõpuks tuleb.

8. Kui ühte koodijuppi kasutatakse paljudes kohtades siis tee sellest eraldi skript. Ala 15 rida koodi sellest, mis juhtub, kui unit elusid kaotab. Tõenäoliselt on see sama asi vastasega kohtudes, vastase lastud noolega kohtudes, mingite asjade otsa joostes jne. Teed scripti "kaota_elusid();", kus on need protseduurid ühes kohas koos. Kui midagi muuta vaja on, siis ei pea 25st kohast taga otsima ja ei teki ümberkirjutamise vigasid. Muutma pead nagunii, esimese katsega ei tule pea kunagi täpselt õige kood.

9 . Õpi parenteid kasutama. Objektidele saab panna parent objekti, väga kasulik asi. Saada Timmole u2u kui ei oska.

10. Tee asjad nii lihtsalt kui vähegi võimalik. Kõigega ühilduv super-dünaamiline süsteem ei ole praktiliselt kunagi tegelikult vajalik.

11. Testimise ajal võta kõrvale paber ja pastakas, ja kirjuta kõik vead üles, mis leiad. Pärast esimest leitud viga ei ole tavaliselt vaja veel mängu kinni panna. Kui oled lõpuks piisava koguse vigasid leidnud, siis võib enamasti need kõik ära parandada, enne kui uuesti mängu käima paned. Nende vigade puhul, mille parandamises sa päris kindel ei ole, teed küsimärgi ja järgmise testimise ajal vaatad üle, kas kõik need asjad on nüüd korras.

12. Kui mängus on mingid kohutavalt suured helid, pildid jmt, siis jäta need võimalusel koodi testimise ajaks välja. Ehk lisa taustamuusika lõpus. Kui muusikat on ala 50 MB ja mäng ilma selleta oleks 5 mb, siis saab salvestamise ja käivitamise aja kõvasti lühemaks.

13. Eelnevast lähtuvalt, võimalusel tuleks üldse eraldiseisvad koodijupid eraldi GM failides teha ja need iseseisvalt ära testida, enne kui asi mängu faili pannakse.

järgmine:


Silx-y - 25.3.2011 13:37

Kindlasti oleks ka efektiivne, teha peale mõne tunni pikkust töötamist pause.


Uku - 25.3.2011 13:54

Oluline on siiki Timmole U2U saata.

Aga muusika, mis teie arvate kas aitab keskenduda või viib mõtted mujale? Põhimõtteliselt instrumentaalmuusikal ei ole "sõnumit" mida sõnadest otsida seega ei tohiks neid inimesi niimodi häirida kes sõnadest sügavat mõtet otsivad.

Telefon panna hääletuks või anda kõigile teada, et õhtu on kinni. Kui ei ole eriline "ei" ütleja eriti sõpradele siis lülita telefon välja.
Anda oma pangakaart ja rahakott kellelegi hoiule et ei tekiks kiusatust sõpradega jooma minna. Lisaks kogu vajaminev proviant enne, kuna poole progemise pealt poodi minek võib rütmi sassi lüüa.


batoonike - 25.3.2011 13:54

Nii umbes pärast igat 16t tundi paus siis jah soovitatav :)

Ma arvan, et muusika segab või ei sega olenevalt sellest, kuidas harjutud on. Muidugi kui kassid on otsustanud akna all pikkipoolduda ja kõrvalruumis keegi sama teeb siis välismüra vastu aitab kindlasti.


icedude - 25.3.2011 14:42

RSBot, eieiei, seda küll ei saa kinni panna. Hoitku jumal selle eest.
Tood hiinast või kust iganes hunniku immigrante ja pistad keldrisse. Kui süüa tahavad peavad iga kord mingi hunniku koodi esitama ja siis automaate jaotusmasin toidab neid. Siis võib veel õpetada graafika ja audio orjad ka välja. Kuid koodi orjad on nagu selgroog. Siis saavad mängud jõle kiiresti valmis.

Endal praegu ilge block peal, mõtteid ei söö ja koodi ka välja ei situ. Mingit kangemat lahtistit oleks vaja rsk.


batoonike - 25.3.2011 15:17

Icedude ära reosta!

16. Otsusta ära, kas kirjutad sõnad kokku või paned tühiku kohale "_". Muidu on pooled muutujad "muutuja_nimi" ja teine pool "muutujanimi". Praegu just häkkisin 15 minutit selle pärast mingeid väikeseid vigasid välja.


InCreator - 25.3.2011 15:47

1. Lülita msn ja IRC välja

Kui sa räägid kellegagi, räägi mida teed. Näita pilte ja aruta mängu sisu. Positiivne tagasiside annab indu juurde ja kui rääkijat asi ei huvita ja ta positiivselt ei mõju, siis su mängutegemise-jutt peletab ise kurilase eemale
Pealegi, lihtsalt msnist väljas olla kogu aeg -- see on olla samasugune dildo nagu batoonike kes on ainult kuuvarjutuse ajal sees.


2. Lülita browser välja

Korraga brausida ja koodida ei saa. Kui browser ongi sees, siis mana ette mingi mängu leht, mis sind inspireerib ja tuletab meelde, kui ägedat asja sa teed.

3. Lülita telekas välja

Jah. Kuidas saab üldse telekat ja arvutit üheaegselt kasutada?

4. Lülita RSBot välja selles arvutis, kus teed

RSBot? Ainult runescape whatever peded teavad mis see on. valus nõu!

5. Õpi GM hotkeyd selgeks

Kasu ilmselt on, aga ma ei tea, mis pagana asjad on GM hotkeyd peale F2 ja F5


6. Õpi tekstis liikuma ja selekteerima klaviatuuriga: ctrl + C, ctrl + V, ctrl + X, shift + nooled, End, Home, shift + End, shift + Home, ctrl + A
kui tekst on selekteeritud siis võid kohe kirjutama hakata, ei pea ära kustutama "sinist" teksti enne. jmt

Õige. Kui sul pole just mingi persekukkunud media keyboard kus on shit/insert/home/jne suvaliselt paigutatud. Mul on näiteks

7. Mõtle üldjoontes välja, milline mäng lõpuks tuleb.

Kuidas kellelgi. Mulle meeldib lihtsalt pihta hakata. Pikalt mõtlemine viskab üle ja paneb kahtlema kas üldse tasub teha.

8. Kui ühte koodijuppi kasutatakse paljudes kohtades siis tee sellest eraldi skript. Ala 15 rida koodi sellest, mis juhtub, kui unit elusid kaotab. Tõenäoliselt on see sama asi vastasega kohtudes, vastase lastud noolega kohtudes, mingite asjade otsa joostes jne. Teed scripti "kaota_elusid();", kus on need protseduurid ühes kohas koos. Kui midagi muuta vaja on, siis ei pea 25st kohast taga otsima ja ei teki ümberkirjutamise vigasid. Muutma pead nagunii, esimese katsega ei tule pea kunagi täpselt õige kood.

Vale. Tee kõigest script. Esimene objekt, mille teed, tee talle step, draw ja create event, mis käivitaks koodi obj_cr, obj_st ja obj_dr või misiganes sa paned objekti nimeks. Ja tee KÕIKE läbi scripti. Sest scriptid on palju mugavamini ligipääsetavad kui kood objekti eventis, kus sa pead avama objekti, siis eventi, siis execute-code ikooni ja alles siis saad midagi muuta.

9 . Õpi parenteid kasutama. Objektidele saab panna parent objekti, väga kasulik asi. Saada Timmole u2u kui ei oska.

Kasulik vaid haruharva ja vaid VÄGA hästi läbi mõeldud olukorras. Üldiselt, parentiga on lihtsam jama teha kui kasu.

10. Tee asjad nii lihtsalt kui vähegi võimalik. Kõigega ühilduv super-dünaamiline süsteem ei ole praktiliselt kunagi tegelikult vajalik.

Jaa ja ei. Ütleks pigem et planeeri kood läbi enne kui teed. Kas seda scripti kasutab mõni teine objekt ka?

11. Testimise ajal võta kõrvale paber ja pastakas, ja kirjuta kõik vead üles, mis leiad. Pärast esimest leitud viga ei ole tavaliselt vaja veel mängu kinni panna. Kui oled lõpuks piisava koguse vigasid leidnud, siis võib enamasti need kõik ära parandada, enne kui uuesti mängu käima paned. Nende vigade puhul, mille parandamises sa päris kindel ei ole, teed küsimärgi ja järgmise testimise ajal vaatad üle, kas kõik need asjad on nüüd korras.

Kui sa kogud vigu, siis lõpuks jääb ikka mõni alles. Parem kui sa ei teeks üldse vigu, ehk teeks ühekaupa ja otsiks kohe lahenduse.

12. Kui mängus on mingid kohutavalt suured helid, pildid jmt, siis jäta need võimalusel koodi testimise ajaks välja. Ehk lisa taustamuusika lõpus. Kui muusikat on ala 50 MB ja mäng ilma selleta oleks 5 mb, siis saab salvestamise ja käivitamise aja kõvasti lühemaks.

Õige.

13. Eelnevast lähtuvalt, võimalusel tuleks üldse eraldiseisvad koodijupid eraldi GM failides teha ja need iseseisvalt ära testida, enne kui asi mängu faili pannakse.

Kah õige. Kui sul on vaja mingi väike moodul/ajukepp kirjutada, tee see eraldi failis ja triigi, kuni vigu pole. Siis keevita peaprojekti külge. Hea moodus seda teha, kui sa teed kõik scriptidena, on lihtsalt scriptid ringi copypasteda. Kui sa ei kuulanud ja toppisid ikka igasse auku koodi, have fun kaapimisega.

-------

Muusika on elu positiivne minu arust kui sa kuulad normaalseid asju ja mitte mingi karvase mehe röökimist.

Kuulamiseks soovitan mängude ja filmide soundtracke ja muud taolist või tapeedilaadsemat musa, nagu jazz, ambient ja house, inspireerib hästi aga ei sega.


valter - 25.3.2011 15:48

söö, joo kohvi, kuula mingit head muusikat taustaks ..


Pilvemees - 25.3.2011 16:53

Parentite osas ma ei nõustu sinuga grammi võrra ka, InCreator.

Parenteid saab vabalt kasutada igas mängus, ei pea midagi väga keerulsie struktuuriga tegu olema. Võta kasvõi menüü nupud kus pilt muutub kui hiir peale läheb.

Ei tasu inimesi ära hirmutada, parentid on väga kasulikud, kui sa neid väga kasutanud ei ole ja neile rakendust pole lihtsalt leidnud siis see on iseasi, aga see küll õige ei ole, et neist on rohkem kahju kui kasu. Eks ma teen näite millalgi kus demonstreerin võimalusi.


batoonike - 25.3.2011 17:50

Kõigi vigade üles kirjutamine enne testimise lõpetamist on peamiselt selle jaoks vajalik, kui on siuke keskpärane arvuti ja jõhkrat mängu teed, nii et salvestamine + käivitamine võtab iga kord 20 sekundit vähemalt. Kui salvestamine + käivitamine võtab 3 sekundit siis jah pole vaja midagi üles kirjutada eriti, võib kohe esimese vea puhul esc vajutada ja parandama hakata.


Pilvemees - 25.3.2011 17:54

See on üsna kuri komme iga mõne muudatuse pärast mäng käima panna. Ma olen vahel programmeerinud mitu tundi ja alles siis esimest korda katsetanud, aga kui aega on ja väga kiiret pole siis kulutan ka f5,f6 nuppe. Loll komme.


valter - 26.3.2011 08:00

f5 f6 suht loll komme jah :D
peale salvestust teed mingi muudatuse ja siis käivitad mingi mängu ja paned f6 .... siis load game on vigane :s :D


PartyStarter - 28.3.2011 16:55

Tsitaat:
Tsitaat: valter
söö, joo kohvi, kuula mingit head muusikat taustaks ..


Kohv suudab tõesti töö kiiremaks teha(enda kogemus, valimiste päeva õhtul tegin ühte kodulehte nullist, ju siis aitab ka GMi puhul).


h0lx - 28.3.2011 20:11

Tsitaat:
Tsitaat: batoonike
10. Tee asjad nii lihtsalt kui vähegi võimalik. Kõigega ühilduv super-dünaamiline süsteem ei ole praktiliselt kunagi tegelikult vajalik.

Täpselt minu viga, üritan eos teha asjad üliportableks, seega ajades meeletult keeruliseks.


h0lx - 28.3.2011 21:39

Tsitaat:
Tsitaat: valter
söö, joo kohvi, kuula mingit head muusikat taustaks ..

Kohvi korral kindlasti tarvita suhkrut, kas maiustustena või ohtrald kohvis endas, kofeiin teatavasti glükogeeni fosforülaasi inhibiitor ja seega takistab energia vabanemist, mida aju neelata soovib.


icedude - 29.3.2011 12:16

Äkki hakkame parem mingeid tablette sööma, et mänge kiiremini,paremini,effektiivsemalt teha? Ostad GM-i saad koti sinakakskollaseid tablasi kaasa. Või hoopis mingit eri spets jooki. Powerthirst for game devs. Tõmbab kohe kõik ketid vedama ja mänge tuleb nagu kombainist. Sign me up!!!


InCreator - 29.3.2011 14:58

ära postita kui tablett alles põses, eksole


PartyStarter - 31.3.2011 14:05

mingit narkot ka mängu tegemise ajal ei tarbiks tegelikult, siis tuleks ainult tillermani(vms) sarnased


Silx-y - 31.3.2011 19:14

wooow... Karneval, kas sa tead, et enamus narkootikume on eestis illegaalsed.


Bproof - 31.3.2011 20:44

enamus narkod ? mis narko legaalne on ?
ja ära ütle muskaat pähkel , olen proovinud-pask ja see pole narko vaid maitseaine
ja ütlen uuesti jäta shooter/karneval rahule


PartyStarter - 1.4.2011 14:13

Tsitaat:
Tsitaat: Silx-y
wooow... Karneval, kas sa tead, et enamus narkootikume on eestis illegaalsed.


No mul kogemusi pole, aga ma usun, et diilereid ikka leiaks kuskilt.

Ja sulle, bproof, ma pole shooter


gameboy - 1.4.2011 14:34

Minge spämmige kuskil mujal! :mad:

Tsitaat:
Tsitaat: batoonike
7. Mõtle üldjoontes välja, milline mäng lõpuks tuleb.


Väga nõus. Minu puhul vähemalt peab paika, et alati kui alustan uut mängu puhtalt lehelt mõeldes kõike käigupealt välja, jookseb asi varem või hiljem ummikusse.

Aga ehk oskab keegi öelda, mis aitab, kui ideede- ja ajapuuduse ja kõige muuga pole probleeme, aga lihtsalt puudub motivatsioon projekti jätkamiseks? Ma usun, et kõik oleme seal olnud.


batoonike - 1.4.2011 14:43

Siis tuleb vahepeal millegi muuga tegeleda või motivatsiooni otsida.

Näiteks näitad siiani valminud kraami inimestele, kes tavaliselt entusiastlikud on, vaatad teiste tehtud lahedamaid mänge jne. Kui see juba 10s mäng, millel on oht pooleli jääda motivatsiooni puudumise tõttu siis võib selle peale mõelda, et ükski mäng tulevikus ei saa valmis enne kui sa hetkel käes olevat mängu valmis tegema ei õpi.
+ teed vahelduseks midagi põnevat mängu, kui tehniline ja korduv igav hunjaa on ära tüütanud.

Siis võib veel rakendada "sõltlase" käitumist tagurpidi :D analoogiliselt alkooholiku "see on viimane pudel, pärast seda enam ei joo" jutule võid teha "see on viimane, dialoog, pärast seda jätan pooleli" süsteemiga mängu edasi. Ja järgmisel hommikul sama lausega jälle alustada.